Парадоксальне рішення прийняв голова Тернопільської ОДА Степан Барна щодо обласного перинатального центру «Мати та дитина». У середині жовтня своїм розпорядженням губернатор передав заклад охорони здоров’я на баланс(!) обласної Служби автомобільних доріг. Здавалося б, яке відношення об’єкт охорони здоров’я має до дорожньої служби? Спільного між ними, як між слоном та мухою. Але у «білому домі» мають інший погляд на ситуацію.

роддом № 2Рішення голови адміністрації стосовно перинатального центру «Мати та дитина» викликало чималий резонанс у суспільстві. Частині тернополян воно здалося, м’яко кажучи, нелогічним та підозрілим. Адже коли на Тернопільщині доручили під кулями зводити фортифікаційні споруди на Сході України, то обласна Служба автомобільних доріг не надала жодного свого працівника і жодної одиниці техніки при тому, що відповідні прохання до них надходили. І тут САД несподівано стає замовником робіт майже на 25 млн. грн. на проведення реконструкції пологового.

У соціальних мережах тернополяни одразу почали виставляти фотографії «розбитих» об’єктів, які обслуговує Служба автомобільних доріг. Мовляв, це не найкраща господарська структура області, тому для чого їй передають такий потужний об’єкт?

– Виявляється, у Службі автодоріг є фахівці, котрі можуть організувати і простежити за проведенням тендеру. Такі «фахівці» справді є, проти них у 2014 р. кримінальну справу відкрили. Не здивуюсь, якщо генпідрядником буде Тернопільський облавтодор, але ні – з державним підприємством «ке(а)шу не навариш». Освоїти 25 млн. грн. для Тернопільської служби автомобільних доріг – це запросто. На об’їзній дорозі с. Мишковичі 15 млн. грн. і «натендерили», і «освоїли», і сліду не залишилося. У мене пропозиція – провести паритетні зміни: ремонт автодоріг Тернопільщини віддати відділу охорони здоров’я, – пише в одній із соцмереж екс-директор Тернопільського облавтодору Ігор Терновий.

«Номер один» звернулася в департамент капітального будівництва області, який колись займався організацією робіт у пологовому, аби хоч там пролити світло та таке суперечливе рішення губернатора. До того ж, у цьому випадку він постраждав чи не найбільше, адже втратив потужний об’єкт. Та відповідь структурного підрозділу обмежилась лише короткою реплікою її керівника Віктора Кузяка: «Це рішення голови ОДА і я не можу його коментувати».

Тоді у журналістів нашого видання не залишилося нічого іншого, як звернутися за офіційним коментарем у прес-службу «білого дому». Там нам пояснили, що у департаменті капітального будівництва недостатньо спеціалістів, які можуть здійснювати технічний нагляд за проведенням робіт. Мовляв, для цієї справи рядові службовці не підходять. Вони повинні мати відповідну кваліфікацію та документи. Відтак виручили колег фахівці зі Служби автомобільних доріг.

Як вдалось дізнатися «Номер один» з інсайдерських джерел, справа справді у відсутності спеціалістів. У департаменті капітального будівництва був один такий фахівець. Але проти нього порушено кілька(!) кримінальних справ. Більше того, на час підписання рішення той перебував на лікарняному. Відповідно звільнити його і прийняти на це місце іншу особу відділ кадрів не може. Поки не буде доведено вини цієї особи, підстав для його звільнення немає. Очевидно, залагодити цю справу голова ТОДА вирішив, передавши перинатальний центр іншій структурі. У всякому разі офіційно саме про це можна говорити. Хоча варто було б вчинити по-державницьки. У Тернополі є чимало спеціалістів з технагляду з відповідними ліцензіями та сертифікатами. Їх наймають по договору, і питання було б вирішено. Натомість замовлення отримує ціла організація, яку в цій схемі можна назвати «прокладкою». Віддавши Службі автомобільних доріг функції замовника, ця структура, нічого не збудувавши, вибравши генпідрядника та маючи фахівця з технагляду (з місячною зарплатою в 3-5 тис. грн.), отримує 2,6% від державних вкладень на ремонтні роботи в медичній установі. А це, немало – небагато, від 24,95 млн. грн. – 648,7(!) тис. грн. Тобто має місце просте «перекачування» грошей…

А між тим, стало відомо, кого Служба автомобільних доріг як замовник робіт у пологовому взяла у генпідрядники. Як повідомляє сайт «Наші гроші», згідно з оприлюдненими даними «Вісника державних закупівель», роботи здійснюватиме ТОВ «Пром-індекс», кінці офіційного власника якого мають у селищі Скала-Подільська Борщівського району. Причому вдалося обійти загальноприйняті тендерні процедури, провівши їх за так званою переговорною процедурою (з одним учасником) через нагальну потребу в закупівлі. Нам не відомо, що собою являє дане товариство і якими вагомими об’єктами воно може похвалитися, натомість виявилося, що нещодавно «Пром-індекс» подібним чином отримав підряд 8,15 млн. грн. на ремонт школи у м. Скалаті (Підволочиський р-н).

Нагадаємо, свого часу «регіоналівський» губернатор Тернопільщини Валентин Хоптян віддав на таких же умовах (без конкуренції) ремонт перинатального центру на суму 29,37 млн. грн. ТОВ «Техно-Буд», до якого були дотичні сумнозвісні брати Лукіни. Тоді грошей не було освоєно, натомість відкрито кілька кримінальних справ. Є великі сумніви, що і цього разу державні гроші будуть освоєні вчасно і в повному об’ємі. Запитання: якщо все відбувається за раніше відпрацьованими схемами, то чим нинішня обласна влада краща за попередню?..

ОФІЦІОЗ

Здійснювати технічний нагляд за проведеними роботами в рамках виконання функцій замовника на будь-якому об’єкті може посадова особа, яка має на це право та відповідні кваліфікацію і документи на здійснення такого виду діяльності.

В управлінні капітального будівництва Тернопільської ОДА на  даний час є недостатня кількість спеціалістів, які можуть здійснювати технічний нагляд, враховуючи кількість об’єктів, які перебувають у стадії будівництва та реконструкції.

Тому було прийнято управлінське рішення залучити відповідних ліцензованих спеціалістів з інших служб області, зокрема, Служби автомобільних доріг.

Предметом діяльності Служби автомобільних доріг у Тернопільській області є організація будівництва, здійснення функцій замовника, технічний нагляд та фінансування робіт з будівництва, реконструкції та ремонту.

Служба не здійснює самостійно будівництва доріг чи інших споруд, виступаючи лише замовником  робіт, а не їх виконавцем. Для забезпечення якісного та своєчасного виконання ремонтно-будівельних робіт пологового відділення обласного перинатального центру  в Тернополі, який будується у рамках Національного проекту «Нове життя – нова якість охорони материнства та дитинства», будуть задіяні сертифіковані спеціалісти відділу технічного нагляду, тендерно-договірного та кошторисного відділів Служби.

Прес-служба ТОДА