На Тернопільщині близько десяти тисяч дітей з особливими освітніми потребами. Це діти з особливостями психофізичного розвитку, інвалідністю, вадами слуху чи зору, іншими проблемами. Досвід багатьох країн свідчить, що інтеграція дітей, які потребують корекції фізичного та розумового розвитку, найкраще відбувається в звичайних школах. Відтак на Тернопільщині затвердили план заходів із впровадження інклюзивного навчання у загальноосвітніх закладах. Він передбачає створення умов для навчання дітей з особливими потребами у звичайних школах.

.

Діти з обмеженими фізичними вадами в Україні не мають рівних можливостей навчатися в школі разом зі здоровими дітьми. В країні є лише кілька шкіл, пристосованих для пересування у візках. Наразі ж в Україні інклюзивному навчанню дали “зелене світло”. Воно, на думку фахівців дає не лише якісну освіту дітям з обмеженими фізичними можливостями, в майбутньому отримати вищу освіту, працевлаштуватися, а й допомагає краще адаптуватися таким дітям в суспільстві, – повідомляє TV-4.

– В загальноосвітніх навчальних закладах уже є можливість, відповідно до затвердженого Кабміном порядку, створювати класи з інклюзивним навчанням. У таких класах зможуть навчатися діти з особливими освітніми потребами, але при умові створення відповідних умов в загальноосвітніх навчальних закладах, – розповіла завідувач сектора спеціальної освіти та охорони дитинства управління освіти Тернопільської ОДА Наталія Моравська.

Школи, де діти навчатимуться інклюзивно, повинні бути пристосовані, в них мають бути спеціальні підручники та наочні посібники. До штату таких шкіл рекомендують ввести посади вчителя дефектолога та практичного психолога. В класі з інклюзивним навчанням обов’язково має бути помічник вчителя та не більше двадцяти учнів. З них одна або три дитини можуть навчатися з незначними вадами, тобто порушеннями зору, слуху, інтелектуального розвитку. І лише одна дитина зі складними вадами.

– Для того, щоб створити відповідне навчально-методичне забезпечення, необхідні коштів. Директор загальноосвітнього навчального закладу має звертатися до власника, тобто до районних рад чи Тернопільської міськради, з приводу виділення грошей на створення умов для навчання дітей в інклюзивному класі, – каже Наталія Моравська.

Аби створити належні умови для дітей в інклюзивних класах, планують передбачити кошти у бюджеті на наступний рік. Зокрема, це передбачено відповідним розпорядженням голови Тернопільської облдержадміністрації.