Про якість перевезень громадським транспортом у Тернополі було вже багато і сказано, і написано, і показано. Інформація про можливе підняття тарифів на проїзд з новою силою підняла бурю обговорень. Тернополяни об’єднуються у соціальних мережах, активно долучаються до різноманітних опитувань. Більшість – проти підняття. Люди не вірять, що зростання тарифів призведе до якихось покращень в цій сфері, в першу чергу, для пасажирів.

Розмови по мобільному телефону під час руху, куріння на робочому місці, постійні сварки між водіями і пільговиками, брудний і занедбаний транспорт, перегони маршруток. Це далеко не повний перелік того, на що скаржаться тернополяни. Всі ці проблеми неодноразово ставали предметом «розбору польотів» на спільній нараді за участю перевізників і керівництва міста.

– І от мені голова (міський голова Сергій Надал – прим. авт.) говорив, і наказував, і знімав премію, говорив, Ігорю Григоровичу, виженіть. Зняв премію, знову через місяць, виженіть, зняв премію. І коли вже третій раз мені сказали, Ігорю Григоровичу треба писати пояснення у відділ кадрів, я знав, який вердикт буде вже після пояснення. Я кажу, Сергію Віталійовичу, прошу вибачення, але хочу вам одне сказати, якщо я його вижену, найменший перевізник має об’єкт конкурсу не менше 13 автобусів. Якщо я його «розірву», в мене резерву немає. Я не маю, чим його замінити. І прокуратура підтвердила, що резерву немає, – розповів на громадському обговоренні з приводу підвищення тарифів начальник управління транспорту Ігор Мединський.

Головний транспортник міста також навів приклад, до чого призвело звільнення водія на одному із маршрутів.

– В мене був один такий момент на вулиці Довженка. Мені пасажирка дзвонила і казала, ну водій нестерпний. Раз я його попередив. Другий раз «присадив на лопату», як я кажу. Третій раз сказав перевізнику – з роботи. Звільнили. Перевізник не закриває маршрут. Той випуск один. Мені дзвонить, Ігорю Григоровичу, що ви натворили, що взагалі автобусу немає. Я кажу – вигнав його. А чому немає автобусу? Перевізник написав пояснення, що немає, ким підмінити. Ігорю Григорович, ну нащо так було агресивно і радикально з водієм поводитися. А якби я рвонув по об’єкту найменшому – 12-13 автобусів. Уявіть собі, немає восьмого маршруту, другого, немає тринадцятого маршруту і сімнадцятого – це найменші об’єкти. Скажіть, будь-ласка, щоб мені тоді пасажир сказав? Через того одного, що він там лишній раз закурив і його спіймали. І лиш тоді голова зрозумів. Але ще не до кінця. Він сказав зробити оголошення і прийде дуже багато автобусів в резерв. Зробили. Щоби, хто має автобуси придатні для громадських міських пасажирських перевезень – нехай прийде, – додав Ігор Мединський.

Однак жоден новий автобус на ринок перевезень Тернополя так і не прийшов. Жоден із перевізників не відреагував на заклик мерії. Те саме, як запевняє начальник управління транспорту, стосується і водіїв.

– Сьогодні кажуть, що має бути водій такий і такий. Пришліть його мені. Хай собі вибере найкращий маршрут, найкращу машину. Я переконаю перевізника, посадимо, побачимо. Але пришліть хоч одного, – просить чиновник.

Ігор Мединський також зауважує, що нерідко винуватцями тих чи інших конфліктів є і самі пасажири. Тому нарікати тільки на водіїв було б неправильно. До прикладу, люди починають з’ясовувати стосунки безпосередньо під час руху транспорту, що є дуже небезпечним.