1250 об’єктів комунального майна Тернополя з’являться незабаром на інтерактивній карті. В управлінні обліку та контролю за використанням комунального майна міської ради підготували необхідну інформацію для створення такої карти. Зроблять її за підтримки Центру громадського контролю «ДІЙ!» у Тернополі та компанії «MagneticOne. MunicipalTechnologies».
Зустріч представників влади та зазначених організацій з цього приводу відбулася 8 серпня. А 9 серпня міський голова видав розпорядження про створення робочої групи із впровадження інтерактивної карти Реєстру комунального майна Тернополя. Такий ресурс обійдеться міській раді у суму від 30 до 50 тисяч гривень.
– Частину роботи ми беремо на себе, – зазначив Василь Томчишин, координатор Центру громадського контролю «ДІЙ!» в Тернополі. – Зі збором інформації, щоб здешевити розробку, працюватимуть наші волонтери. Ми будемо зосереджувати увагу на 1250 спорудах. Серед них: будинки, приміщення, гаражі, школи, лікарні, пам’ятники, водонапірні башні і т.д. Крім цього, модерувати реєстр буде спеціально навчена людина від управління комунального майна, а допомагатиме йому працівник нашого Центру.
Інтерактивна карта буде створена на основі картографічного сервісу «Google Maps» та відкритих даних, тобто інформації органів місцевого самоврядування, яка повинна бути доступною для всіх жителів і яка є читабельною для будь-якої комп’ютерної програми.
– Влада кожного міста володіє великою кількістю наборів даних, – пояснює Юлія Решітько, тренер з Open Data. – Це інформація про комунальне майно та земельні ділянки, які можна взяти в оренду, рекламні площі, де можна розмістити свою рекламу та багато іншого. На основі відкритих даних можна розробляти зручні для громадян сервіси. І розпорядники інформації мають взяти за гарну практику публікувати інформацію, яку вони створюють, відразу у машиночитному форматі.
Для створення карти Реєстру комунального майна Тернополя необхідно 10-20 днів. Усе залежатиме від інтенсивності роботи волонтерів, які мають сфотографувати всі об’єкти. Потім отримані фотографії необхідно буде нанести на карту. Директор MagneticOne Municipal Technologies Катерина Бігняк розповіла, що по кожному об’єкту можна буде дізнатися детальну інформацію. Усе комунальне майно буде розміщено за певними фільтрами: вільні приміщення, вільні площі для забудови, орендарі-боржники, видача паспортів, реєстр комунальної власності тощо. Наприклад, у розділі вільних приміщень та планів щодо їх використання по кожному приміщенні буде зазначена площа, адреса, характеристика, балансоутримувач, у примітках – мета використання приміщення і чи планують його передавати у власність. Буде окремий фільтр по управліннях міської ради, тобто які об’єкти якому управлінню належать.
Така карта за словами її упорядників буде цікава не тільки підприємцям, інвесторам, а й звичайним тернополянам. Відкривши її можна буде легко знайти найближчий до дому садочок чи школу або інші необхідні установи, дізнатися, хто відповідає за те чи інше приміщення тощо. Презентувати карту комунального майна Тернополя планують у кінці серпня.
Ольга Трач