Тернопільська міськрада прийняла програму розвитку дошкільної освіти на наступні п’ять років, з 2012 до 2016 року. Прийнята програма повинна забезпечити стабільність та розв’язати проблеми дошкільної освіти міста. На її реалізацію з міського бюджету виділять 11 млн 600 тис гривень. Залучать також спонсорські гроші.

У наступні кілька років планують відкрити нові групи в дитсадках, закупити іграшки, а також розвинути в місті інклюзивну дошкільну освіту, за якої діти з особливими потребами зможуть навчатися в одній групі з дітьми здоровими, – повідомляє TV-4.

В тернопільському дитсадку №34 навчається більше півтори сотні дітей. В дошкільному навчальному закладі щодня працює майже півсотні людей. За останній рік в дитсадок придбали комп’ютер та оргтехніку, телевізор, DVD, зробили ремонт в байсейні та на кухні. Матеріальне становище бажає бути кращим, каже завідувач дистсадка № 34 та наголошує, чималий вклад в розвиток закладу зробили саме батьки та спонсори.

– Сказати, що ми забезпечені повністю матеріально, я б не ризикувала. Однак не можу сказати, що ми мало забезпечені. Дуже багато допомоги отримали від спонсорів за попередній і цей рік. І дуже велика допомога від батьківського колективу, за що велика їм подяка, – розповіла завідувач дитсадка № 34 Тернополя Віра Дячук.

Дитячий садок №34 – комбінованого типу. Тут працює група для дітей з вадами інтелекту. Зараз в ній навчається вісім дітей з різними діагнозами. Щодня над розвитком дітей з особливими потребами працює дефектолог, психолог, вихователі та помічник вихователя. Групу обладнали спеціально для цих дітей. Тут проводять музичні заняття, фізкультуру, запрошують на свята батьків. Вихователі працюють індивідуально з кожною дитиною аби хоч трішки наблизити їх до самостійного життя. Ще чотири групи в дитсадку – для дітей з порушенням опорно-рухового апарату. Тут навчаються діти з плоскостопією, порушенням постави та інші. Та в кожній групі дитсадка є діти-інваліди, діагнози яких дозволяють їм навчатися разом із здоровими дітьми: легка розумова відсталість, залишкова хвороба ДЦП. Завідувач дитсадка каже, з інклюзією тут знайомі вже давно.

– Я думаю, що це велика заслуга педагогів. Просто кожна дитинка, яка виховується в тій чи іншій групі, потребує окремої уваги і догляду. З чим ми справляємось, – каже Віра Дячук.

У Тернополі з року в рік народжується більше дітей, розповідає начальник управління освіти міськради Ольга Похиляк. У місті відчувається потреба у відкритті нових груп. Оскільки побудувати новий дитсадок зараз не під силу, то у вже існуючих вивільняють раніше орендовані приміщення. Вже відкрито шість таких додаткових груп, а програма розвитку дошкільної освіти передбачає їх відкриття і надалі.

– Щоб більшу частку коштів місцевого бюджету залучати на матеріально-технічне забезпечення, на закупівлю іграшок, оновлення меблів, постільної білизни і взагалі на відкриття нових додаткових груп, і створена така програма, – розповіла начальник управління освіти і науки Тернопільської міськради Ольга Похиляк.

Одним із головних питань розвитку освіти залишається інклюзія, тобто навчання дітей з особливими потребами разом зі здоровими. На наступні п’ять років запланували її впровадження у дошкільну освіту в Тернополі. Для допомоги батькам дітей з особливими потребами при управлінні освіти міськради наступного року створять консультацію.

– Ми при управлінні освіти на наступний рік створюємо ПМПК – психолого-медико-педагогічну консультацію, де з тими дітками буде працювати відповідний штат, відстежувати їх від народження. І потім будуть консультувати батьків, чи вони матимуть потребу давати або в дошкільний навчальний заклад, або навчатися індивідуально, або відправдяти їх в спеціальні заклади інтернатного типу, – каже чиновниця.