У інтернет-чаті, який відбувся на сайті газети «20 хвилин», Сергій Надал оприлюднив інформацію, що може свідчити про порушення чинного виборчого законодавства.

Відвідувач під ніком «Свобода» запитав, цитуємо: «За моїми скромними підрахунками, на бігборди і сітілайти ви тратите по пів мільйона щомісяця, ще починаючи від серпня. Реклами по ТВ і радіо стільки, що бюджет обчислюється, певне, сотнями тися в день!!!! Повірте, я знаю скільки коштує реклама… Загальний бюджет кампанії в такому випадку – 30-40 мільйонів. Де в безробітного податківці такі гроші? Кому і як будете відробляти?».

На це запитання кандидат у мери відповів, що насправді він та його партія витрачають значно менше коштів на рекламу, оскільки рекламні площі, поліграфічну продукцію та ефіри на радіо надають однопартійці і прихильники «Свободи» безкоштовно чи за мінімальними цінами.

«До подібних закидів від своїх опонентів Свобода уже звикла», – зазначив Сергій Надал. – «Насправді ми витрачаємо у дестки разів менше, ніж інші. Адже рекламні носії, ефіри на радіо та поліграфічну продукцію, бігборди нам надають наші побратими-однопартійці та прихильники безкоштовно або за мінімальними цінами. Наприклад, бігборди розміщує наш однопартієць, депутат облради Михайло Тимошик, друк газет та листівок забезпечує наш побратим та однопартієць в Івано-Франківську Роман Онуфріїв. А ціни у десятки мільйонів, які називають, можуть витрачати лише регіонали за рахунок коштів, вкрадених з бюджету, або теперішнє керівництво міськради за рахунок носіїв, які належать міськраді. Тобто за наш з вами рахунок».

Редакція ZZ припускає, що наведені паном Сергієм факти можуть свідчити про порушення чинного виборчого законодавства, яке визначає, що передвиборна агітація повинна бути оплачена лише з виборчого фонду кандидата. Крім того, засоби масової інформації зобов’язані встановити однакову ціну для всіх кандидатів і не мають права надавати комусь знижки. Без надходження коштів на рахунок редакції чи телерадіоорганізації заборонено публікувати матеріали передвиборної агітації та надавати ефірний час. На підтвердження своєї думки, нижче наводимо витяги із Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів».

Нагадаємо, тервиборчком уже виносив офіційне попередження Сергію Надалу з приводу порушення вимог закону, що стосується агітації. Мова ішла про  появу зовнішньої  реклами до відкриття рахунку виборчого фонду. Проте, як повідомляв ZZ, ВО «Свобода» виграла в суді позов до Тернопільської ТВК та домоглася скасування цього попередження.

Ст. 50, п. 6. Передвиборна агітація здійснюється за рахунок і в межах коштів відповідного місцевого  бюджету, отриманих як цільова субвенція з Державного бюджету України на підготовку і проведення місцевих виборів, та коштів виборчих фондів кандидатів, місцевих організацій партій (блоків). Використання для передвиборної агітації коштів з інших джерел забороняється».

Ст. 52, п. 6. Місцеві організації партій (блоки), кандидати у депутати, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови за рахунок і в межах коштів власних виборчих фондів можуть виготовляти плакати, листівки, буклети, інші друковані агітаційні матеріали.

Ст. 53, п. 3. Передвиборна агітація у засобах масової інформації усіх форм власності, що ведеться за рахунок коштів власних виборчих фондів, здійснюється на умовах рівної оплати за одиницю ефірного часу та одиницю друкованої площі і обмежується лише граничним розміром виборчого фонду.

Ст. 53, п. 4. Засіб масової інформації не може надавати знижки чи встановлювати надбавки на оплату друкованої площі чи ефірного часу партіям (блокам) – суб’єктам виборчого процесу.

Ст. 54, п. 5. Матеріали передвиборної агітації, зазначені у частині четвертій цієї статті, публікуються на підставі угоди, що укладається від імені місцевої організації партії (блоку), кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, розпорядником відповідного виборчого фонду з редакцією (видавцем) друкованого засобу масової інформації. Без укладення угоди та надходження коштів на рахунок редакції (видавця) друкованого засобу масової інформації публікація цих матеріалів забороняється.

Ст. 55, п. 5. Ефірний час за рахунок коштів власних виборчих фондів надається на підставі угоди, що укладається між уповноваженою особою місцевої організації партії (блоку), кандидатом або його довіреною особою і телерадіоорганізацією будь-якої форми власності. Без укладення такої угоди, а також за умови ненадходження коштів на рахунок телерадіоорганізації остання не має права надавати ефірний час для ведення передвиборної агітації.

Ст. 56, п. 6. Засобам масової інформації, окрім друкованих партійних видань, їх посадовим та службовим особам і творчим працівникам під час виборчого процесу у своїх матеріалах і передачах, не обумовлених угодами про розміщення передвиборної агітації, забороняється підтримувати місцеві організації партій (блоки), кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, їх передвиборні програми, а так само поширювати будь-яку інформацію з метою спонукання виборців голосувати за або проти місцевої організації партії (блоку), кандидатів у депутати, кандидатів на посади сільських, селищних, міських голів.