З вересня по грудень минулого року «Тернопільводоканал» залучав до роботи із боржниками колекторську фірму. Однак результат їхньої роботи сподівань не виправдав. Тому починаючи з січня 2012 комунальне підприємство відмовилось під послуг колекторів.

– У нас були домовленості: якщо вони досягнуть певного рівня погашення заборгованості ми співпрацю продовжимо, якщо ж цей рівень буде дещо нижчий, відповідно, ми не будемо продовжувати договору. Саме так і сталося. В кінцевому рахунку вони спрацювали менш ефективно, аніж ми очікували, – пояснив директор «Тернопільводоканалу» Володимир Кузьма.

Послуги колекторської фірми становили 15% від суми погашених боргів. А працювали колектори переважно із тими боржниками, на яких жодні методи впливу з боку працівників комунального підприємства, вже не діяли.

– Ми їм в роботу давали тільки тих, де не могли це зробити самостійно: де не було працевлаштованих боржників, де не було пенсіонерів, де були такі люди, які не реагували на жодні наші попередження, не йшли  на зустріч і не укладали договорів розтермінування. Тобто, злісні боржники, – зазначає Володимир Кузьма.

І хоч у підсумку частина таких боржників все-таки відреагувала на дії колекторів, але відсоток оплат був невеликий. Тому у підприємстві дійшли висновку, що своїми силами підрозділи водоканалу працюють більш ефективно, ніж колекторська компанія. Додамо, що на сьогоднішній день сума заборгованості населення перед водоканалом по відношенню до суми щомісячних нарахувань, становить трохи менше півтора місяця. Тобто, якщо загальний борг станом на 1 січня це 4 мільйони 400 тисяч гривень, із них сума нарахувань – 3 мільйони 100 тисяч – 3 мільйони 200 тисяч гривень. У «чорному списку» водоканалу є більше 800 злісних споживачів, сума боргу яких коливається від 500 гривень і більше.