Поновлення роботи мережі супермаркетів «Барвінок» покупці чекали наче зустрічі зі старим знайомим, який пройшов курс реабілітації. Отож у день відкриття закладу на вул. Миру біля прикрашеного, задля такої оказії, різнобарвними повітряними  кульками дверей зібралося чимало людей, переважно пенсійного віку, для яких близькість магазину до їхніх осель має чи не визначальне значення. Певна урочистість заходу начебто мала підживлювати надії на поліпшення асортименту товарів, доступні ціни та якість сервісу.

БарвінокСтосовно асортименту і цін не беруся судити (хоча навряд чи вони суттєво змінилися), а от сама організація роботи супермаркету навіяла добрі старі спогади вже з порогу. Якщо театр, як прийнято вважати, починається з вішалки, то сучасний торговельний заклад, очевидно, з комірок для зберігання речей покупців. Вони, після святкового миготіння повітряних кульок, справили  зовсім прикре враження. По-перше, деякі з них, як і раніше, погано закриваються; по-друге, їх неважко відкрити першим-ліпшим підручним засобом; по-третє, на багатьох ключах не вказано номера комірки, отож якщо ви візуально не запам’ятали, куди поклали речі, то можете опісля довго шукати їх. Ось так – про повітряні кульки подбали, а до комірок і ключів руки не дійшли. Зате зовсім поряд можна прочитати застереження про те, що адміністрація не несе відповідальності за збереження речей покупців.

Діапазон  вибору у отого покупця не дуже веселий: до торгової зали з речами заходити не можна, отож доведеться залишити їх у комірці – якщо, звичайно, вдасться знайти таку, дверцята якої не відвалюються, а на ключі чітко вказано номер. Але й у цьому щасливому випадку адміністрація, виявляється, «не несе відповідальності…». А навіщо тоді, даруйте, працівники охорони? Невже лише для того, щоб проводити час за дружніми розмовами з продавцями?

Все ж, не можна сказати, що менеджмент «Барвінку» не зробив висновків з минулих «проколів» з цінниками і протермінованими продукутами – на найбільш видному місці на дверях у супермаркет тепер можна прочитати, що фото – і відеозйомка заборонені. І, щоб не виникало запитань, хто є автором цього «законодавчого акту», внизу підпис – Адміністрація. Типове українське «Я сам собі пан» знову постало в усій красі. Не інакше як надміру допитливі тележурналісти можуть зафіксувати якісь таємниці державної ваги, або ж інтимні подробиці особистого життя працівників. А якщо говорити серйозно, то таке застереження свідчить про одне: шановна Адміністрація заздалегідь передбачає можливість претензій з боку покупців і хоче застрахуватися від них. Застрахуватися не поліпшенням сервісу, а «совковими» заборонами.

Ігор Дуда