.

На Тернопільському ставі після 16-річної перерви почав курсувати теплохід ПТ-50. Після реконструкції, яка тривала два роки, він здійснив перший рейс 6 червня. Судно спустили на воду під назвою “Капітан Парій”. Назвали на честь 75-річного Тараса Григоровича, який за Союзу керував теплоходом і зараз його відновлював.

.

— Теплохід прийшов у Тернопіль 1965-го, — розповідає. — На початку 1990-х його передали в приватну оренду на 10 років. Орендар ним не займався.

Через кілька років простою судно затонуло біля причалу. Коли термін оренди збіг, комунальники підняли заіржавілий корпус на поверхню.

— На реконструкцію з міського бюджету ні копійки не потратили. На все найшли кошти спонсорів, — говорить 33-річний Андрій Мастюх, директор підприємства “Тернопільелектротранс”, якому належить теплохід.

— Гроші тут не все рішають, — додає Тарас Парій. — Багато в чому помогли старі зв’язки з флоту. Ми за один проект реконструкції мали 12 тисяч доларів викласти. Але я найшов шлях, як то обійти. Добряче зекономили. Щось подібне купити нове — коштувало б мільйони.

Капітан теплохода каже, що жодного подібного судна в робочому стані в Україні немає. У тернопільському ПТ-50 із “рідних” деталей залишився каркас. Під час реконструкції до нього доробили верхню палубу. Тепер він може перевозити 85 людей замість 50. Курсуватиме ставом у погожі дні. Квиток коштує 10 гривень.

Як проходив процес реставрації судна, дивіться тут.

Андрій Янович, Gazeta.ua