Автобуси повинні бути чистими і привабливими, а водії – привітними, охайними і навіть шляхетними. Такі побажання висловлювали вчора тернополяни на громадських обговореннях з приводу підвищення тарифів на проїзд. Чимало говорилось і про безпеку перевезень і хамство водіїв.

Водій Віталій ШафраникНе дивлячись на те, що у залі були присутні ледь не всі перевізники, тільки один водій не побоявся і висловив свою думку стосовно зауважень і нарікань, почутих від невеликої частини пересічних городян. Підняття тарифу до 2,50 гривень, як вважає Віталій Шлапак, потрібне для того, щоби був комфортний транспорт.

– Кожного тендеру, наскільки я знаю, вимагають з перевізників, щоби транспорт оновлювався, новий транспорт. Новий автобус на даний час коштує 48-50 тисяч доларів. Можете порахувати, скільки це буде в еквіваленті в гривнях. Для того, щоби ця людина за п’ять років відробила старий автобус і купила новий автобус, щоб ви мали, як їздити, і ми так само. У мене їздить і дитина, і мати, і дружина, всі їздять транспортом, користуються. Але це людина повинна заробити, щоб ми мали в чому їздити, – пояснює водій.

А купувати автобуси із низьким рівнем підлоги, щоб було зручно дістатися транспорту батькам з дитячими візками, людям похилого віку чи інвалідам, як пропонували мешканці, іще дорожче.

– Вони коштують сумашедші гроші. І в нас були перевізники, в тому самому міськавтотрансі, якщо не помиляюся, був перевізник, який купив такого великого автобуса, який за два місяці поламався і за ремонт коробки потрібно було заплатити 15 тисяч доларів. От і будьте здорові, і робіть, що хочете, – каже Віталій Шлапак.

Не зовсім розуміє чоловік зауваження щодо зовнішнього вигляду водіїв.

– Чим не подобається вам на даний момент мій зовнішній вигляд? Я – водій. Чим вам не подобається мій зовнішній вигляд? Це до того, що ми маємо бути в галстучку і при краватці. Да, була така ініціатива, ми так їздили. Але це ж немає відношення до того, як ми працюємо, – вважає водій.

На це йому відповіли, що він «красавєц, але є такі, що…».

А щодо хамства, то цим, каже Віталій Шлапак, грішать не тільки водії.

– Хамство є, звичайно. Все є. Я не буду спорити. Так само, як і заходять пільговики і прямим текстом кажуть, де я маю бути і що мені робити, – бідкається чоловік.

Нагадаємо, у Тернополі планують підняти тарифи у маршрутках до 2,50 гривень, у «соціальних» – до 1,5 гривні. Востаннє у нашому місті плата за проїзд зростала майже два роки тому – в квітні 2011-го.