Переможців акції-марафону «Відпочивай на Тернопіллі. Колекціонуй туристичні марки!» відзначили сьогодні у Тернополі в рамках святкування Міжнародного дня туризму та Дня туризму в Україні.
.
– Сама суть акції полягає в такому простому людському щасті подорожувати Тернопільською областю і на згадку про відвідування тих чи інших місць купувати собі сувеніри, які називаються туристичні марки. Загалом участь в акції взяло 37 учасників. Всі вони реєструвалися у нас і розпочали, як ми кажемо, полювання за туристичними марками. Дуже приємно, що це для них було в радість, в задоволення. Вони постійно до нас телефонували, інформували про хід свого колекціонування. А це дає підстави вважати, що не перевелися у нас ще люди, які високо цінують цю справу, – зауважила директор інформаційно-туристичного центру Лариса Римар.
Проект «Туристичні марки» був започаткований у 1998 році з ініціативи чеських скаутів. На даний час цей рух підтримує 12 країн світу. Україна приєдналась до нього три роки тому. Сьогодні вже існує 215 туристично-маркових місць. Півсотні туристичних марок у цій колекції належать Тернопільщині. Придбати туристичну марку можна лише особисто відвідавши ту чи іншу пам’ятку.
– Це є трофей з місця поїздки. Інакше людина не зможе його придбати, якщо туди не поїхати. Кожній туристичні марці присвоєний свій порядковий номер. В Україні ці порядкові номери згуртовані по десятках. Окрема десятка створюється в одній області. Наприклад, десятка в Тернопільській області від 31 по 40 туристичну марку. Якщо будь-яка людина чи колекціонер придбає десяту за порядком туристичну марку, на ній є відривний купон із адресою сайту, кольорами національного прапору і порядковим номером. Якщо відправити ці відривні купони на нашу адресу, то кожна людина завжди отримує маленьку винагороду – преміальну туристичну марку, присвячену кожній десятці. Ця одинадцята преміальна марка йде тільки у подарунок, вона не продається. Якщо на звичайних туристичних марках зображені певні туристичні пам’ятки, атракції, які ми пропонуємо відвідати туристам, то на преміальних марках зображені пам’ятки, яких вже не існує. Наприклад, спалені дерев’яні церкви, розібрані замки тощо, – розповів представник проекту зі Львова Володимир Лиховид.
Ще одним важливим аспектом проекту «Туристичні марки» є відкриття маловідомих пам’яток, куди рідко на екскурсії возять туристичні фірми, до яких буває важко дістатися навіть на велосипеді. Завдяки колекціонерам туристичних марок – збільшується потік туристів до цих місць. А це, в свою чергу, сприяє розвитку інфраструктури навколо даного об’єкту.
– На днях ми були у селі Біще на Бережащині. Там є старий оборонний костел. Дуже цікавий і класний, але до сих пір без даху. Там є марка, напевно, єдиний сувенір, який знаходиться у даному селі. Коли ми туди приїхали, ми дізналися, що знайшлася людина, яка зацікавилася цим костелом і на даний момент вже закуплений ліс, щоб перекрити дах, щоб всередину костелу не потрапляла вода. Така от благородна справа туристичних марок. В першу чергу, розвинути той туристичний потенціал, про який забули і який вартує, чим пошвидше почати розвиватися, щоб процвіла область, чи той чи інший регіон України, – додав Володимир Лиховид.
Переможницею акції-марафону «Відпочивай на Тернопіллі. Колекціонуй туристичні марки!» стала тернополянка Оксана Сінкевич, яка зібрала за літо 87 туристичних марок. Їй у подарунок дісталась цифрова фотокамера. Друге місце посів мешканець Чорткова Володимир Витягловський (на його рахунку – 26 марок). Третє місце здобула харків’янка Вікторія Кацай (18 марок). Дівчина отримала у подарунок сертифікат на фотосесію в українському стилі від тернопільського фотографа Юлії Версти.