Про майбутню долю тернопільського летовищі говорили на нараді в обласній адміністрації. Чималий резонанс викликала пропозиція мера Тернополя Сергія Надала про бажання взяти об’єкт на баланс міськради.

– Започаткування авіарейсів з Тернополя залежить не від Хоптяна чи Надала, а від авіакомпаній, – каже Сергій Надал. Але щоб їх зацікавити працювати в даному напрямку, треба зробити ряд стратегічних кроків. Так сталося, що аеропорт, займаючи нині площу 164 га, не має державного акта на землю. Тобто нині ніхто в нього не хоче вкладати грошей, бо є споруда аеропорту, злітна смуга, а немає земельної ділянки, яка офіційно за ним закріплена. Відповідно об’єкт, який може коштувати десятки мільйонів, коштує нині не більше 2-3 млн. грн. Розпорядженням голови Тернопільської РДА за аеропортом можна закріпити земельну ділянку, а вже потім виготовити державний акт. Знову ж таки ми розуміємо, що це чималі витрати, близько 200-300 тис., але місто готове ці гроші вкласти, якщо йому віддадуть аеропорт як цілісний майновий комплекс. Маючи у власності аеропорт з державним актом, набагато легше знайти інвестора, – зазначив Сергій Надал.

На аеропорт, якщо область таки його передасть Тернополю, і його навколишню інфраструктуру в міської ради є грандіозні плани. Адже тернопільський аеропорт разом із ще двома з Білорусі і Польщі увійшов до спільної програми розвитку малих аеропортів і малої авіації, яка фінансується Євросоюзом. У межах даної програми вже цього року в Тернополі можна провести авіа-шоу. А ще Кабмін включив Тернопіль у державну програму розвитку аеропортів до 2020 року.

– Аеропорт міг би стати тернопільською «Криворіжсталлю», – заявив міський голова. – Сьогодні є реальний проект створення логістичного центру на базі Тернополя. У цей проект ми пропонуємо залучити сам аеропорт, до котрого можна підтягнути залізнична гілку, яка знаходиться за 2 км від нього (за цінами 2011 року це вартувало б 11 млн. грн.), там же створити логістичний складський центр і збудувати автовокзал та ринок. І це все було б в одному комплексі! Так, цей проект потребує значних інвестицій, але якщо сидіти і чекати манни небесної, то ми можемо втратити цей об’єкт, – вважає міський голова Тернополя.

Нагадаємо, що свій старт у велику політику Сергій Надал розпочав з теми “порятунку” тернопільського аеропорту. На жаль, крім гучних заяв та роздачі бюджетних грошей на дотування збиткового підприємства “свободівська” команда не змогла запустити аеропорт як повноцінне діюче летовище.

Очевидно, усвідомлюючи, що час цього скликання облради далеко не безкінечний, представники ВО “Свобода” будуть наполягати передати стратегічний об’єкт в розпорядження органу, де у них є повний контроль і можливість самостійно приймати рішення. У міській раді у Надала, на відміну від Кайди, є для цього усі можливості.

Щоправда, міський голова щось зарано “обмовився” про можливу ціну продажу аеропорту. Сума 2-3 мільйонів гривень – занадто смішна та мізерна для території площею 164 га і купою допоміжних приміщень. Для порівняння у невдалому аукціоні кількарічної давності кінцева ціна склала кілька десятків мільйонів гривень. Це кардинально відрізняється від “оцінки” Надала.

Маємо надію, що “свободівська” влада утримається від спокуси продати стратегічний об’єкт за ціною кількох трикімнатних квартир, як це хочуть зробити автори законопроекту у випадку Почаївської Лаври.