Податкове законодавство України потребує значних змін, причому вносити ці зміни повинні не олігархи та їх прислужники в парламенті, а підприємці, які орієнтуються в найболючіших проблемах середнього і малого бізнесу. Лише тоді в нашій державі покращиться добробут пересічних громадян, а кількість заможних не обмежуватиметься виключно кількома наближеними до влади сімейними кланами. Своїм баченням того, як можна змінити нинішню економічну ситуацію ділиться комерційний директор ТОВ «Пивоварня «Опілля», депутат обласної ради Володимир Гульовський.

– Після тривалого періоду роботи в органах державного управління у 2011 році Ви обійняли посаду комерційного директора ТОВ «Пивоварня «Опілля». На скільки відрізняється робота керівника бізнес-структури від керівника-держслужбовця, чи довелося до чогось пристосовуватись?

– Після того, як я прийшов на завод працювати комерційним директором, насамперед почав вникати у тонкощі виробництва, як проходять усі процеси. Спочатку було складно, адже треба було освоїти чимало нового. Але завдяки тому, що на пивоварні сформувався чудовий колектив, який бажає працювати, який має бачення подальшого розвитку, – з цими людьми виявилося досить легко знаходити спільну мову і сьогодні ми разом працюємо на повну потужність.

Зрозуміло, досвід роботи вчителя, юриста Збаразької міської ради, а згодом голови райдержадміністрації та начальника обласного управління туризму відіграв велику роль і значно пришвидшив процес моєї адаптації. Адже за цей час формувалося і відшліфовувалося вміння розуміти людей, підтримувати їх, знаходити з ними спільну мову для вирішення проблем.

– Які зміни відбулися на підприємстві із Вашим приходом?

– Я пришов не один, прийшла ціла команда молодих менеджерів. Зокрема, і Тарас Пастух, який очолює одне із підприємств корпорації «Опілля». Якихось кардинальних кадрових змін ми не вносили, оскільки побачили, що на заводі працюють знавці свої справи з чималим стажем. Зусилля ми скерували на формування стратегії розвитку. Бо підприємство тільки виходило з кризової ситуації. Не було широкого асортименту продукції, не було реклами. Коли ж прийшла наша команда відповідальних людей, ми вийшли на оптимальні темпи варіння та продажу продукції.

Була зроблена ставка на покращення якості і розширення асортименту. Наші технологи розробили нову рецептуру і ми почали виробляти пиво «Жигулівське». На сьогодні воно має шалений попит. Із всього пива, яке виробляє завод, 70% складає саме «Жигулівське».

Минулого року ми вийшли на ринки сусідніх областей і сьогодні наша продукція є практично у всій Західній Україні. При цьому ми зіткнулися з іншою проблемою – завдяки рекламній кампанії, а також популярності нашого пива та квасу серед шанувальників натуральних продукції, істотно зріс попит. І тепер в літні місяці ми не можемо повністю його задовольнити, хоча працюємо на повну потужність.

– Розвиваючись, підприємство не забуває і про благодійну складову, про що свідчить відрахування на громадську організацію ПЛАСТ 10 коп. з кожної проданої пляшки квасу. Як виникла така ідея?

– 2012 рік – це рік ПЛАСТу в Україні. Пластуни зверталися до нас за спонсорською допомогою і ми спільно дійшли до думки вирішити це питання у такий спосіб. Адже політика нашого підприємства – це популяризація здорового способу життя серед молоді. Саме тому ми акцент робимо і на розвитку напрямку безалкогольної продукції. Цього року уже започаткували випуск мінеральної води, найближчим часом в асортименті заводу також з’являться соковмісні напої.

– Чи відчувають на собі працівники «Опілля» те, що завод нарощує потужності і стає успішним підприємством?

– За останні два роки у нас на заводі збільшилась зарплата, зросли відрахування до бюджету. Підприємство стало рентабельним  і почало працювати на прибуток, а не на збиток. Якщо тенденції збережуться, ми зможемо вкладати кошти в закупівлю нового обладнання, проводити модернізацію. При цьому покращуватимуться умови праці, а також соціальний пакет працівників.

– З якими труднощами зараз найчастіше доводиться стикатися українським підприємцям і які з них потребують першочергового вирішення?

– На сьогодні податкове законодавство однаково б’є як по дрібному підприємстві, так і по великому. Держава мала б підтримати малий і середній бізнес. Ми неодноразово зверталися з цього приводу до керівництва держави, але нас ніхто не чує. Досі немає нормальної кредитної політики. Якщо за браком обігових коштів нам необхідно залучити кредит, то кредитну ставку в 20% потім дуже важко компенсувати. Ми б в цьому плані мали орієнтуватися на Польщу та Чехію, де малому і середньому бізнесу роблять податкові канікули, надають кредити за ставкою 2-3%. 20% – це шалений тягар на підприємство. Тому має бути дієва програма підтримки малого та середнього бізнесу. Але розробляти її мають не олігархи чи ставленики великого бізнесу. Лише підприємці, які чітко бачать проблеми, зможуть щось змінювати в законодавчій площині. І це одна з тих причин, через яку я зі своїми молодими однопартійцями прийняв рішення балотуватися до парламенту.

– Люди бізнесу, як правило, – дуже зайняті. Чи знаходите час на відпочинок? Як проводите свій вільний час?

– Моя віддушина, яка дозволяє забути про всі проблеми у вільну хвилину, – це рідне село. Люблю пополоти грядку, покосити траву, при цьому відключаюся від усього і насолоджуюся єднанням з природою. Під час такої роботи, буває, з’являються і нові цікаві нестандартні ідеї.

Але найбільше піднесення і відпочинок дарує час, проведений з сином, який тільки стає на ноги. Це дуже велика радість. Біля нього усі негаразди і всі проблеми відходять на другий план. Дуже хочеться, щоб його покоління жило в цивілізованій могутній Україні, пишалося здобутками своїх батьків, шанувало і сповідувало українські традиції. А для цього необхідно докладати зусиль уже сьогодні нам, дорослим. Зокрема, зробивши правильний вибір 28 жовтня – на користь майбутнього, на користь України.

Богдан Остапенко