Нагадаємо, 3 серпня на засіданні виконкому було відхилено проект рішення про підняття тарифу у так званих соціальних автобусах. Наразі проїзд у них коштує 1,25 гривні, а перевізники просили його підняти до 1,50 гривні. Сьогодні підприємці зустрілись із журналістами, щоб через ЗМІ донести до громади і місцевої влади, чому це підняття на часі.

.

– Ще навесні ми вже проходили в «Березілі» громадські слухання щодо цього підняття тарифу на проїзд у маршрутках у звичайному режимі до 2 гривень. Але, поспілкувавшись з людьми і між собою розібравшись, ми зрозуміли, що це завеликий тариф. Тому ми направили на Міністерство транспорту і Мінекономіки свої розрахунки для погодження. На сьогоднішній день навіть математичним методом порахувати, якщо ми перевозимо від 600 до 800 пасажирів, то нам ледве вистачає заправити машину і заплатити зарплату водію. А про ремонт, податки годі й говорити. Якщо ми будемо так і далі працювати, то наша безпека і якість перевезень зайдуть у глухий кут, – вважає директор ТОВ АТК «Еталон» Анатолій Трачук.

Перевізник також зауважив, що півроку тому за цими розрахунками, які подавались, дизпаливо коштувало 7,90 гривень.  А зараз його ціна 9,85 гривні. Тому подекуди виникають ситуації, що перевізникам не вистачає коштів навіть на заправку автобусів.

– На сьогоднішній день така ціна у Тернополі 1,25 грн.  єдина в Україні. Навіть такі районні центри як Кременець і Чортків вже давно їздять по 1,50 грн., а дехто і по 2 гривні. Ми прекрасно розуміємо, що треба захищати людей, бо дійсно на сьогоднішній день тяжка ситуація із зарплатою, заробітками. Але ми хочемо, щоб зрозуміли і нас. Щоб не було такого, що в якийсь момент автобуси просто стануть і не зможуть виїхати на лінію по тій причині, що не буде за що купити колеса, дизпаливо, не буде за що купляти елементарні запчастини. А, в першу чергу, ми дбаємо про безпеку руху. Щоб людина, яка сідає в автобус, вона знала, що нормально і безпечно доїде до місця призначення і ввечері повернеться додому, – зазначив директор товариства «Мега-сервіс» Роман Сполович.

Чоловік не виключає, що через не підняття тарифів рано чи пізно автобуси можуть не вийти на маршрути. Тому сподівається, що влада їх почує. Тим більше, що перевізники завжди йдуть мерії назустріч: чи то у питаннях заниження вартості проїзду, чи у питаннях перевезення пільговиків.

Водночас голова Асоціації перевізників та власників автобусів міста Тернополя Віктор Намака наголосив, що мова йде про підвищення тарифу у 21 автобусі, які працюють у звичайному режимі і перевозять необмежену кількість пенсіонерів.

– Це підняття проїзду до 1,50 гривні на незахищених верствах населення – пенсіонерах інвалідах – ніяк не відіб’ється, тому що вони і так їздять безкоштовно. А щодо звичайних пасажирів, то я не бачу різниці, якщо їм їхати в маршрутному таксі платити 2 гривні, то він так само може в автобусі такого самого класу їздити в звичайному режимі і платити 1,50 гривні. І тут я хочу сказати, що перевізники за свої кошти, крім того що у звичайному режимі без обмежень возять всіх пенсіонерів, ще в режимі маршрутного таксі постійно перевозять 6 чоловік за свої кошти. Це 180 автобусів. І якщо порахувати, то виходить дуже  велика сума, яку перевізники дотують, – повідомив Віктор Намака.

Тому міській раді, на його переконання, не треба боятися цього підняття, оскільки на незахищених верствах населення це практично ніяк не позначиться.

Підтримує у цьому колегу і голова правління ПАТ «Тернопільське АТП 1627» Олександр Шильман.

– На соціально-незахищені верстви населення це не вплине, бо пільговики, як не платили в тих автобусах, так і не будуть платити. Просто людина, якщо раніше мала вибір між 1,25 грн. і 2 грн., зараз буде мати вибір, якщо таке рішення буде прийнято, між 1,50 грн. і 2 грн. І це не дуже вплине на вартість для тих, хто хоче користуватися транспортом саме за гроші. Тому ми думаємо, що все-таки разом знайдемо якесь спільне рішення. І це буде вирішено. Бо ті, хто їздить на цих соціальних маршрутах, не заробляють коштів, щоб навіть цей маршрут окупився. По-перше, вони там не заробляють, тому що там маса пільговиків, гроші на перевезення яких держава компенсує на рівні 20-30%. Плюс ще менша ціна.

Тому цей автобус виходить збитковим, – запевнив Олександр Шильман.

Місцеві перевізники наголошують, що жодних вимог до влади не ставлять, а просто просять їх почути і прислухатися до їхніх розрахунків. Тим більше що вони вже пройшли експертизу у Мінекономіки і Міністерстві інфраструктури.

У свою чергу начальник управління транспорту і зв’язку Ігор Мединський підтвердив, що виконком дійсно відхилив проект рішення про зміну тарифів у соціальних автобусах. Чиновник також погоджується, що соціальні автобуси працюють собі  у збиток.

– Ми розуміємо, що цей тариф, який є у перевізників 1,25 грн., так як я переглядав ретельно всі розрахунки, є збитковим. Не хотілося б цього говорити, але не правильно буде, якщо ми втратимо 21 автобус на маршрутній мережі. Щоб вони просто не з’їхали в зв’язку з тим, що вони не мають за що заправитися, коштів на ремонт, на виплату зарплати та інші платежі. Тому, я вважаю, їхнє клопотання має підстави, – констатував Ігор Мединський.

Начальник управління транспорту запевнив, що дане питання буде повторно вноситися на засідання виконкому. Тим більше, що насправді на соціально-незахищених людях це підвищення не позначиться.

Додамо, що сьогодні у Тернополі працює 50 тролейбусів, які безкоштовно перевозять усіх пільговиків. І 21 соціальний автобус, який їздить переважно у тих мікрорайонах, де немає доступу до електротранспорту.

Адріана Макаренко