Ще в грудні минулого року Тернопільська міська рада отримала міжнародний сертифікат, який засвідчує запровадження системи управління якістю. Як переконують у мерії, це дозволило, зокрема, хоч і частково, але змінити психологію чиновників.

– Сказати, що ти тут працюєш не тому, що ти такий добрий. Ти працюєш тут лишень  тому, що є пересічний громадянин і ти працюєш для того, щоб надавати якісні послуги, надавати якісні відповіді. Хоча, звичайно, це на сьогодні ще завдання номер два чи номер три – покращення роботи чиновників міської ради при розгляді заяв і звернень, – розповідає заступник міського голови Олександр Степанюк.

Крім того, завдяки системі управління якістю вдалося чітко визначити реєстр послуг, які надає міська рада. На сьогоднішній день – це 91 адміністративна і 93 неадміністративних послуги. З адміністративних – найчастіше тернополяни звертаються за видачею містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки, перепланування квартир, надання дозволу на розробку проекту землеустрою чи укладення договору оренди. По кожній із послуг створені окремі інформаційні картки, так звані підказки для громадян – які документи необхідно надати, щоб отримати адміністративну послугу, який орган буде розглядати заяву чи звернення. Щоправда, не усі тернополяни виявились готовими до нововведень.

– Громадяни не розуміють, на підставі чого і чому ми вимагаємо надання того чи іншого пакету документів, не розуміють, чому появились інформаційні картки і чому саме ці документи потрібно подавати, щоб отримати адміністративні послуги. Громадяни не розуміють, чому ми їм відмовляємо в прийомі заяви чи наданні адміністративних послуг, – зауважує Олександр Степанюк.

До речі, міська рада має повне право відмовити у наданні адміністративної послуги, якщо до заяви не подано всього пакету документів. А громадяни, у свою чергу, можуть звернутися до суду із оскарженням цих дій. Однак наразі таких прецедентів, стверджує  заступник мера, ще не було. Хоча нарікання і трапляються. Якщо інформаційну картку створили для пересічних городян, то роботу чиновників впорядковано за допомогою технологічної картки. Вона визначає, хто із чиновників і що має робити у вирішенні того чи іншого питання.

Сьогодні ж у міській раді працюють над створенням Центру надання адміністративних послуг. Тут будуть зосереджені всі дозвільні органи, як місцевого самоврядування, так і державних органів влади. Щоправда, за якою адресою він діятиме, поки не відомо. Міська рада ще не знайшла приміщення, яке б відповідало усім вимогам. А це повинна бути центральна частина міста, приміщення не менше 500 квадратних метрів на першому поверсі і за п’ять хвилин від зупинки громадського транспорту.

– Ми кожного тижня перебираємо приміщення, які є у комунальній власності і жодного підходящого немає. Було ряд пропозицій серед приміщень, які є у власності суб’єктів підприємницької діяльності. Але називають такий розмір орендної плати, що наш бюджет його просто не потягне. Вихід – або когось відселяти, або переселяти з діючих приміщень. А, як правило, це неприбуткові організації. Тільки мова зайде про відселення, буде дуже багато шуму. І в рік виборів, звичайно, ніхто цього робити не буде. Другий варіант – будувати. А це теж немалі гроші, – розмірковує Олександр Степанюк.

Серед варіантів також розглядається розташування Центру в одній із центральних шкіл або поліклінік Тернополя.

– Рішення про перепрофілювання цих закладів буде прийматися лише після того, як ми відпрацюємо проектну документацію, якщо  узгодимо з відповідними службами, що ці приміщення дійсно будуть відповідати міжнародним стандартам і в нас потім не виникнуть проблеми, коли ми будемо проходити підтверджуючі аудити. А їх у перших три роки ми маємо проводити щорічно, – пояснює чиновник.

За словами Олександра Степанюка, до 1 травня міська рада повинна закінчити розробку всіх документів, які будуть регулювати діяльність Центру. А на сесію міської ради, яка відбудеться 30 березня, винесуть питання про концепцію створення Центру надання адміністративних послуг у Тернополі. Поки не знайдеться відповідне приміщення Центр почне працювати на базі єдиного дозвільного центру.