За рік на дорогах України загинули близько 4000 чоловік, а кількість ДТП в порівнянні з 2010-им зменшилося на 10%. Найнебезпечніша ділянка – Київ-Харків-Довжанський.

Даішники склали рейтинг найнебезпечніших доріг країни за підсумками минулого року. У «чорних» лідерах ті ж ділянки трас, що і в 2010 році, пише Сегодня.

Першість за кількістю ДТП і загиблими забрала траса Київ-Харків-Довжанський (1288 ДТП і 334 смерті), за нею в рейтингу йдуть Київ-Чоп та Харків-Сімферополь-Алушта-Ялта (див. інфографіку). Всього ж в Україні за 9 місяців в ДТП загинули 3972 людини, це на 103 менше, ніж торік. Основними причинами аварій водії та даішники називають погані дороги, перевищення швидкості і «п’янку» за кермом.

Правда, незважаючи на скорочення в ДАІ, аварій порівняно з минулим роком стало менше – 13 355 (у 2010-му було 14 433). Офіційно в ДАІ такі показники пояснюють тим, що, мовляв, стали працювати краще. «Наприклад, на проблемній (станом на липень) ділянці поблизу міста Підгородне (Дніпропетровська обл) з’явилася розмітка, дорожні знаки і освітлення, – сказав голова прес-служби Дніпропетровської облДАІ Володимир Лебедєв. – Але оскільки траса Київ-Луганськ-Ізварине проходить через населений пункт, то пішоходи все одно перебігають дорогу у недозволеному місці, і ділянка залишається небезпечною. Несемо там регулярно службу і ситуація стала поліпшуватися».

Його колеги з Київської області зазначають, що на колись проблемному 25-му кілометрі Одеської траси під Києвом (там дуже круті підйом і спуск, і на високій швидкості машини просто злітають з траси), зараз аварій стало менше. «Там майже постійно патруль ДАІ, і водії лихачать набагато рідше», – кажуть вартові.

Рядові інспектори сказали, що статистика, яку оприлюднила ДАІ за 9 місяців – чесна, але ближче до кінця року, після кадрових скорочень, вона стала різко погіршуватися. «Наприклад, в Луганську зараз на трасах працюють не більше 20 інспекторів. Як підсумок, за останні півтора місяця пішло зростання аварій. У Департаменті сподіваються на новий метод роботи з Візирами на кронштейні, але поки він дає збої. Скажу на конкретному прикладі: їдеш в патрульній машині на швидкості до 60 км/год, тебе обганяє мікроавтобус теж на невеликій швидкості, але Візир показує швидкість мікроавтобуса 191 км/год!». Офіційно в ДАІ кажуть, що нові Візири без вад.

Водії лише посміхаються, коли чують, що дороги стали кращими. «Я, наприклад, став рідше перевищувати швидкість і частіше пристібатися, тому що не хочу працювати на чужу кишеню. Тому, напевно, і менше аварій», – сказав житель Дніпропетровська Андрій.