Теплоходи “Капітан Парій” і “Герой Танцоров” готують до зимівлі. Перший із них – у гарному стані, а от у другому потрібно ремонтувати двигун. У майбутньому ж, як пропонує 75-річний капітан Тарас Парій, на одному із суден можна взимку відкрити кафе чи бар.

Про це пише “20 хвилин”.

– Зараз із двох тернопільських теплоходів на рейс виходить лише один – “Капітан Парій”. Останній раз у цьому сезоні він поплив у неділю, 6 листопада, – каже капітан судна Тарас Парій. – Зараз ми готуємо обидва судна до відстою.

У листопаді потік пасажирів теплоходу значно знизився, і сезон навігації в Тернополі вже підходить до кінця, продовжує капітан.

– Тернопільські судна працюють заради прогулянки тернополян, – каже пан Парій. – Влітку вони обидва завжди плавають повні людей. На судні “Капітан Парій” можуть одночасно покататися 80 осіб, на теплоході “Герой Танцоров” – 70.

Будували ці судна ще у 60-х роках, і щоб вони тепер могли працювати на всю потужність, їх необхідно підлагоджувати.

– Усі ремонти ми з командою робимо власноруч, ну а деталі замовляємо з Києва або з інших міст. Зараз із цим немає проблем, – розповідає пан Тарас. – Ось, наприклад, “Капітан Парій” був у дуже поганому стані, плавати на ньому було не можливо. Ми відновили його власними силами, і наприкінці сезону він ремонту не потребує.

А ось двигун “Героя Танцорова” в ходу з 1985-го року і тому вже майже прийшов у непридатність. Останній раз його ремонтували чотири роки тому. Зараз необхідно знову. Повністю ремонтувати судно планують у 2014 році.

– На один рейс треба 15 літрів солярки, – продовжує моряк. – Ціна одного квитка – 10 гривень, тобто щоб все це окупити, треба продати 20 квитків. Але зараз вже важче знайти таку кількість людей, і ми працюємо у збиток.

Узимку обидва судна поставлять біля берега. Щороку в березні теплоходи проходять перевірки. Члени команди здають відповідні екзамени, і з 1 травня розпочинається новий сезон. Тернопільська команда матросів складається з п’яти осіб, які доглядають за суднами круглорічно.

– Обидва теплоходи будуть стояти вздовж берега, щоб не розморожувало їх корпуси. Найшкідливіший час для судна – це коли вода тільки починає замерзати. Тоді наша команда мусить відколювати лід. А коли човни вже примерзли до берега, нема за що хвилюватись.

Посадка тернопільських теплоходів не дуже глибока, вони примерзають до ґрунту швидко. Відтак перезимувати їм значно легше, ніж великим суднам, розповідає капітан. Взимку великі судна працюють як ресторани.

– Мабуть, з часом і ми щось придумаємо. Можна поставити до берега, підвести світло, зробити бар та працювати, – каже пан Тарас.