Європейський банк реконструкції і розвитку назвав головні інституційні, організаційні та юридичні перешкоди на шляху реалізації проекту реконструкції теплопостачання у м.Тернопіль. Про це заявили представники ЄБРР під час презентації техніко-економічного обґрунтування проекту, – передає ЗІК.

«Перешкодами є: відсутність угоди про надання послуг теплопостачання між містом Тернопіль та компанією (КП»Тернопільміськтеплокомуненерго»); існуючі тарифи не покривають 100% витрат; фактична процедура встановлення та коригування тарифів є не зовсім прозорою та адекватною; високий відсоток від’єднань від системи централізованого теплопостачання міста», – йдеться в документі.

На думку фахівців ЄБРР в угоді про надання послуг Теплопостачання маю бути такі статті:

права та обов’язки органів міської влади та компанії в сфері надання послуг опалення та гарячого водопостачання в м. Тернопіль;

– правила взаємодії між органами міської влади м. Тернопіль та компанією;

– обсяг та якість послуг, що надаються компанією;

– прозора формула встановлення тарифів, яка забезпечує повне відшкодування витрат (адекватна фінансова підтримка виключно малозабезпечених сімей);

– механізми стимулювання компанії до повного виконання взятих зобов’язань, штрафи за погану якість послуг;

– забезпечення прозорості діяльності компанії, публікація її технічних та економічних показників у порівнянні з плановими даними;

– механізм вирішення спорів.

Також міжнародні експерти звернули увагу на невідповідний рівень тарифів на тепло та незрозумілі правила коригування тарифів.

«На даний час, тариф на теплопостачання не покриває 100% витрат, фактично понесених компанією. Часткова компенсація надається компанії шляхом нерегулярних субвенцій від держави, розмір та час яких складно передбачити. Враховуючи зазначене, компанія разом з органами влади міста та області мають вжити заходів, спрямованих на:

– встановлення адекватних тарифів на опалення та гарячу воду;

– забезпечення регулярного коригування тарифів у зв’язку із змінами цін на природний газ та електроенергію та/або забезпечення регулярних субвенцій;

– застосування справедливої та прозорої процедури встановлення тарифів на тепло для компанії Національною Комісією регулювання ринку комунальних послуг.», – сказано в документі.

Третьою проблемою є високий відсоток від’єднань від системи централізованого теплопостачання міста Тернопіль

Представники ЄБРР вважають, що компанія, так і органи міської влади мають вживати постійних заходів, спрямованих на:

– повну зупинку будь-яких нових відключень від системи централізованого теплопостачання міста;

– обов’язкове приєднання всіх нових багатоповерхових будинків до системи централізованого теплопостачання міста;

– всебічне стимулювання мешканців та компаній, що раніше від’єдналися від системи централізованого теплопостачання до підключення,

– ініціювання поступового зменшення різниці між цінами на природний газ для населення та цінами на природний газ для компаній теплопостачання в частині продажі тепла населенню (на державному рівні).

Попередній графік фінансування проекту розрахований на три роки:

1. Нові ІТП (індивідуальні теплові пункти) 4,5 млн євро

2. Заміна тепломереж 0,847 млн євро

3. Нові циркуляційні насоси 0,5 млн.євро

4. Встановлення нового котла на біопаливі з тепловим насосом 5,1 млн.євро

5. Реконструкція котельні 1,1 млн євро

6. Даховий сонячний колектор 0,18 млн євро

7. Система моніторингу SCADA 0,5 млн євро

8. Технічна допомога та резерви 2,273 млн євро

Кошторис – 15 млн євро. З них 10 млн євро – кредит, 5 млн євро – грант.