Перед Великоднем людей найчастіше хвилювало дві проблеми: де взяти грошей і як не переплатити? Адже відомо, що перед святами торговельна мережа збирає вагомий «урожай» надприбутків. І не лише через підвищений попит. Суттєво зростають і ціни.

Особливо на ринках. І коли я побачив там філе хека майже по 70 грн. за кілограм, вирішив усе ж віддати перевагу вже звичному «Сільпо». Тим паче, що там ціни зовсім «не кусалися». У торговельній мережі хек оцінили по 37,54 грн. за кіло. Я розумів, що «сільповський» морепродукт був у глазурі. Так, щось відійде і виллється в умивальник, але ж…

Словом, придбав три упаковки загальною масою 1,236 кг за 46 грн. 40 коп. Ейфорії не було, та й самолюбство не зашкалювало, але тішило: не купився на базарний ажіотаж, повірив давньому партнерові – «Сільпо», і він не підвів. Ну, нехай тих 236 грамів відійде на воду, хай трохи зароблять перед святами. Теж люди. Але ж кілограм залишиться. І не по 70, а по 37 гривень.

Та коли я приніс рибу додому і поклав розморожувати, разом з льодом танув і мій прагматизм. Ніби передчуваючи недобре, попросив дружину не виливати розморожену воду. Назбиралася цілісінька півлітрова банка. Якщо врахувати, що літр води важить приблизно кілограм, то я купив у «Сільпо» півкілограма замороженої води по 37,54 грн. за кіло. Ну, а сам хек, причому ще добряче насичений водою, обійшовся (за нескладними підрахунками) по 63 гривні за кілограм.

Можете собі уявити, якими словами я привітав з Великоднем і працівників «Сільпо», і «іже з ними». Маю на увазі тих, хто постачає до торговельної мережі такі, з дозволу сказати, морські «делікатеси». Обурення посадило мене за інтернет і калькулятор.

За інформацією структур у справах захисту прав споживачів, згідно з державними стандартами, шар глазурі на свіжозамороженій рибі не має бути більшим, ніж 4 відсотки від всієї ваги рибного філе. У моєму випадку води було 40 відсотків. Тобто, святковий хек у десять разів перевищував норму вмісту вологи.

По-друге, винахідливості торгашів робити гроші з води позаздрив би і сам Остап Бендер. Посудіть самі. У «Сільпо» я купив заморожену воду по 37,54 грн. за кіло. А в «Тернопільводоканалі» її продають по 6,14 грн. за метр кубічний. Я розумію, вартість куба води врахована разом із водовідведенням, але ж це і природньо, що де є вода, там мусять бути і стоки. Як у водопровідно-каналізаційній мережі, так і з глазурю. Словом, у комунальному підприємстві літр води коштує приблизно 0,6 копійки, а в «Сільпо» – 37,54 грн. Уявляєте! Я переплатив за той самий товар у 6257 разів більше!

Як тут не звернутися до директора комунального підприємства «Тернопільводоканал» Володимира Кузьми: «Шановний Володимире Антоновичу, ви сидите на золотих трубах. Терміново організовуйте виробництво. Пхайте у продукцію що завгодно, бо хіба це має значення, якщо є торгова мережа, готова продавати навіть заморожену воду?»

Мені можуть закинути як мінімум два зауваження. По-перше, «Сільпо» – лише продавець, а виробник продукції зовсім інший. Так. Але кожен солідний супермаркет, який поважає себе і покупців, має службу, яка відповідає за якість товарів. По-друге, кажуть, що після бою руками не махають. Не той випадок, бо сумніваюся, що перед Великоднем продано весь морепродукт у глазурі. Та й навряд чи після свят товар відповідатиме вимогам стандарту, пише Іван Сумний у газеті Свобода.