Більше сорока осередків партій хочуть провести “своїх” до міськради 31 жовтня. У списку мажоритарників – 706 осіб. Тож ймовірні проблеми при формуванні дільничних комісій, пише сайт 20 хвилин

В авральному режимі більше тижня працює міська Територіальна виборча комісія (ТВК). Фінансування їй ще не надійшло, зате партійці “завалили” списками і документами.

Причому назви багатьох партій, котрі висунули кандидатів у депутати до міськради, більшості тернополян нічого не скажуть, наприклад, “Нова політика”, “Народна влада”, “Козацька українська партія”, “Совість України”, “УДАР” тощо.

– Від політичних партій – суб’єктів виборчого процесу ми отримали 43 списки кандидатів до міськради, – каже голова міської Територіальної виборчої комісії Іван Чорнозуб. – Окрім того, ми зареєстрували 16 претендентів на крісло мера та 706 осіб, які претендують на місце у раді як мажоритарники.

Багатьом претендентам папери доводилося віддавати на доопрацювання. Через настільки великі обсяги роботи члени ТВК фізично не встигали оформляти документацію.

– Будуть великі проблеми при формуванні дільничних комісій (ДВК), – додає він. – Кожна політична сила має дати по одному представнику. Плюс – представник від кандидата у мери. Виходить, що у комісіях буде по 59 чоловік. Але закон дозволяє не більше 24-х! На якій підставі “відсіювати” зайвих? Звісно, критерієм має бути фаховість. Але ж як її визначити у такої кількості людей? У Тернополі – аж 87 ДВК…

Пан Чорнозуб каже, що ускладнює ситуацію конкуренція між претендентами на крісло мера. Дехто з них “підсуває” компромати на суперників, аби усунути інших. Втім, застосування брудних технологій чоловік не помітив. Поскаржився лише на відсутність фінансування ТВК. Папір та інше досі комісії надавали “під чесне слово”.

– Кошторис потреб комісії, за законом, складають після реєстрації претендентів на посаду мера та всіх списків, – пояснює пан Чорнозуб. – Крім того, ЦВК скоротило обсяги витрат на агітацію, передбачених для всіх ТВК, на 51 млн грн. Відтак міській комісії навіть важко забезпечити обов’язкову рекламу для кандидатів. У нас на сплату мас-медіа – 244 тис. грн. При цьому одна хвилина ефіру на радіо коштує 100 грн, а на телебаченні – 150. Можливо, ми надаватимемо можливість виступити лише лідерам партій чи кандидатам у мери.

До слова, у партійних списках, поданих у ТВК, – від 4-6 до 30 кандидатів на мандат міського депутата. Максимальну кількість запропонували лише 6 політичних сил. “Українська платформа” на чолі з Петром Мокрієм “замахнулася” на 31-не місце.