Більше 450 звернень громадян щодо порушення їх прав як споживачів надійшло до Управління захисту прав споживачів та контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Тернопільській області за 9 місяців поточного року. У письмовій формі подали 71 звернення, 14 скарг отримано через урядову «гарячу лінію», а ще 373 усні звернення висловили під час особистих прийомів.

– Впродовж січня-вересня ми розглянули 457 звернень, – розповіли у Держпродспоживслужбі. – У 73 випадках громадянам надали роз’яснення, а 384 звернення були задоволені. За результатами проведених заходів споживачам було повернуто кошти на загальну суму 204 тисячі гривень. Аналіз звернень за 9 місяців 2024 року показує, що найбільша частка скарг стосується порушень у сфері торгівлі — 282 звернення (62%), з яких 46 випадків стосувалися покупок через Інтернет, поза торговельними приміщеннями або при укладанні договорів на відстані. У сфері послуг було подано 176 звернень (38%), з яких 55 стосувалися неналежно наданих житлово-комунальних послуг.

За вказаний період у Держпродспоживслужбі також провели дев’ять позапланових заходів державного нагляду у сфері надання житлово-комунальних послуг. У двох суб’єктів господарювання виявили порушення законодавства про захист прав споживачів. За результатами перевірок видали приписи про усунення порушень та зобов’язали провести перерахунок за ненадані послуги.

Ольга Трач