Можливості людського голосу та музичних інструментів демонстрували тернопільській публіці учасники «ДжазБезу» у перший день фестивалю. Йдеться про тріо «Gadt/Chojnacki/Gradziuk Projekt». Музиканти презентували новий альбом джазової вокалістки Анни Ґадт « Renaissance».
Розмаїття звуків, які можна відтворити за допомогою музичних, і не тільки, інструментів, показали також акордеоніст Збіґнєв Хойнацкі та перкусист Кшиштоф Ґрадзюк. Акордеон у даному випадку відіграв роль органу у храмі. Крім того, за його допомогою музикант творив і електронну музику, імітуючи роботу заводських станків, що символізувало перехід до нової епохи – часів розвитку промисловості. Безліч різноманітних звуків творив і перкусист. Він видобував їх із дерев’яних брусків, дзвіночків, мідних тарілок, поліетиленового пакету тощо. Увесь цей набір звуків та вокал створювали певний гармонійний твір та передавали ті чи інші почуття і настрій.
– Я виховувалася на класичній музиці, – розповіла Анна Ґадт. – Мій перший інструмент – піаніно, а історія музики, класична музика закладена у мені ще з музичної школи. Мені подобається класична музика, це чудова тема, і мелодія, яка «просилася», щоб використати її у джазі. Частково ми знайомі з музикою часів бароко, а музика ренесансу не була презентована ніде. Тому я вирішила адаптувати її до джазу, до імпровізації. Частина творів, які я виконувала – це роботи композиторів того часу, але які мають іншу гармонію. Також я заспівала власний твір, написаний спеціально для тріо, ця мелодія навіяна епохою Ренесансу, я намагалася відтворити мелодику, подібну до тієї епохи. Щоб осучаснити тогочасну музику, ми використовуємо електроніку. Наприклад, звуки великих механізмів, станків, машин показують промислову революцію. А перкусія у нас служить не для створення ритму, а для звукового доповнення, інструменту, який створює розмаїття звуків.
Ольга Трач
Фото Kurt Lee