Аби наші читачі володіли інформацією щодо того, як їм промивають мізки редакція ZZ вирішила вести власний моніторинг витрат можливих кандидатів у мери.
Кампанія з виборів до Тернопільської міської ради триває уже добрий другий місяць, хоча право агітувати для кандидатів наступить тільки на початку жовтня – з моменту реєстрації. Однак прогалини в законодавсті дозволяють партіям і кандидатам просувати свої медіаплани. Виборча «джинса» заполонила всі місцеві мас-медіа: від консервативних газет до новин на радіо та телеканалах.
Розпочнемо ми, звичайно, з друковних ЗМІ, видатки в яких найлегше порахувати. Далі спробуємо порахувати реальні об’єми зовнішньої реклами, джинси на радіо та телебаченні.
Сьогодні ми пропонуємо нашу оцінку витрат на відкриту і приховану рекламу в газетах. Рахували ми буквально все, виходячи з розцінок на рекламу, які існують в тих чи інших медіа. Практично усюди вони одинакові – 8-10 гривень за кв.см на перших сторінках та 4-5 грн. на усіх решти сторінках. З цього переліку лише випадає РІА-плюс, де розцінки на політичну рекламу традиційно високі.
І ще одне. Звичайно, жоден керівник видання чи кандидат ні нам, ні Вам, наші читачі, не підтвердить наших розрахунків, бо всі ми живемо в країні, де ходить готівка і навіть найбільші патріоти, які рвуть на собі сорочку, не збираються оприлюднювати справжні джерела власних доходів.
Отже, ми пропонуємо таблицю приблизних видатків кандидатів у мери на газети за період з 1.09 по 23.09.
тис.грн | ||
1. | Лило | 81,6 |
2. | Гоч | 56,4 |
3 | Гуда | 48,5 |
4 | Надал | 48,3 |
5 | Заставний | 45,3 |
6 | Олійник | 27,7 |
7 | Ратушняк | 26,3 |
8 | Чубак | 22,2 |
9 | Щепановський | 17,3 |
10 | Ландяк | 9,8 |
11 | Мединський | 7,7 |
12 | Мокрій | 5,8 |
13 | Кучеренко | 1,8 |
З цієї таблиці видно, що виділяються 5 перших кандидатів, які зробили ставку на масовану рекламу і між якими слід очікувати основну боротьбу за тернопільського виборця. Хочемо заспокоїти також тих, хто вважає, що більші, ніж у решти видатки Василя Лила дають йому особливу перевагу. Авжеж ні. Просто деякі кандидати, як, наприклад, свободівець Сергій Надал стартували значно раніше від того ж Лила і більше грошей тратили, наприклад, у серпні.
Крім того, треба розуміти, що видатки на друковану пресу – це далеко не вся кампанія. Є кандидати, які не зловживаючи особливо газетами роблять ставку на зовнішню рекламу та телебачення. Яскравий приклад, кампанія Василя Чубака.
Далі ми друкуємо таблицю видатків кандидатів з моменту офіційного початку виборчого процесу з 11.09 по 23.09
тис. грн | ||
1. | Лило | 52,7 |
2. | Гоч | 33,5 |
3 | Надал | 26,6 |
4 | Гуда | 26,0 |
5 | Чубак | 16,4 |
6 | Олійник | 15,3 |
7 | Щепан | 13,3 |
8 | Заставний | 11,3 |
9 | Ратушняк | 7,4 |
10 | Ландяк | 4,5 |
11 | Мединський | 0 |
12 | Мокрій | 0 |
13 | Кучеренко | 0 |
Відтепер ми щотижня будемо оновлювати ці дані і ви разом з нами будете слідкувати за видатками кандидатів. Хочемо також зауважити, що не претендуємо на істину в останній інстанції що до сум коштів. А раптом, рекламісти та журналісти піарять місцевих політиків надурняк?