Тернопільські соціальні автобуси їздять рідко та не за графіком. Про це повідомляє телеканал ІНТБ.
Мало не щодня на редакційний телефон телеканалу надходить безліч скарг від мешканців міста. Здебільшого люди незадоволені громадським транспортом, що курсує в обласному центрі. Зранку в «годину-пік» проштовхнутись у салон маршрутного таксі практично неможливо. А з перевезеннями пільгових категорій – взагалі суцільна халепа, стверджують тернополяни. Чому, щоб доїхати на роботу чи на навчання, міщанам щодня необхідно переживати «транспортне пекло»? Це актуальне питання зацікавило журналістів ІНТБ.
Користуючись письмовою відповіддю на запит депутата міськради щодо графіку руху автобусних маршрутів, які обслуговують мережу міста, команда телевізійників взялась дослідити, чи в Тернополі все в порядку з перевезенням пасажирів. Особливу увагу приділили соціальним автобусам. Вони відрізняються тим, що їх номер зображений на табличці зеленого кольору. Журналістське розслідування проводилось одночасно на трьох різних мікрорайонах.
На зупинку «вулиця Кривоноса» знімальна група телеканалу ІНТБ прийшла о 08:00. В цей час людей там стояло небагато. Але й ті, хто були, «соціальні» маршрутки в Тернополі бачать рідко. Деякі мешканці обласного центру з такими взагалі не стикалися.
Журналісти телеканалу ІНТБ перевірили, чи справді соціальні маршрутки їздять так рідко. Першим ми чекали на 17-й автобус. У відповіді на запит депутата вказувалося, що транспорт мав приїхати на зупинку о 8:04. Але він з’явився на 3 хвилини пізніше. Натомість соціальний автобус №12 випередив «колегу» і замість 08:07 приїхав о 08:04. Найбільше порушив зазначений графік руху 19-й маршрут – його пільговий автобус прибув на «вулицю Кривоноса» на 8 хвилин раніше. І замість того, щоб зачекати необхідні хвилини на зупинці, набрав пасажирів і помчав геть.
А ось із 08:30 до 09:00 на зупинку «вулиця Київська» має приїжджати 3 соціальні автобуси: №№10, 18, 20. Згідно з розкладом, вчасно з цих трьох маршрутів приїхав лише 18-й. Проте сісти у нього змогли не усі – автобус уже прибув «битком набитий» людьми. При цьому водій продовжував набирати пасажирів до такої кількості, що ледь закривалися двері. Як наслідок – соціальним громадським транспортом, який у необмеженій кількості в першу чергу має возити пенсіонерів, не змогла скористатися бабуся.
На зупинку «вулиця Київська» пільговий автобус 10-го маршруту згідно з розкладом має приїжджати о 08:44. Проте ті, хто планував ним скористатись цього ранку, запізнився – соціальна «десятка» чомусь приїхала швидше майже на 5 хвилин.
Із пільговою «двадцяткою» ще цікавіше – вона теж приїхала швидше. Натомість, у час, коли пасажири мали б чекати на соціальний автобус, приїхав звичайний із вартістю проїзду 2 гривні. Більше того, розпізнати пільгову в тій, що приїхала, раніше було важко – таблички були і жовтого, і зеленого кольору. Вартість проїзду не зазначена ні на транспорті, ні всередині нього. Проте, що автобус соціальний, журналісти дізналися лише у водія.
На «Київській» також поцікавились у тернополян, чи знають вони про соціальні маршрути, чи користуються ними і чи справді водії беруть необмежену кількість пенсіонерів.
О 08:30 на зупинці проспекту Злуки, що біля «Універсаму», натовп людей щодня чималий. Тернополянин пан Іван скаржиться, за посвідченням водії маршруток украй рідко погоджуються везти чоловіка. Навіть у соціальних автобусах він чує відмови. Тим паче, чекати на пільговий транспорт доводиться дуже довго.
– Чи 22-й чи 20-ка – я не знаю, не пускають. Я Надалу дзвонив. Він пару раз щось там сказав – і я не зрозумів, у чому діло, – поскаржився пан Іван.
Скептику пану Івану журналісти вирішили допомогти та подивитись, чи пустять пільговика у «соціалку». Благо, хоч весна надворі, адже чекали на автобус – близько 20 хвилин. Згодом у супроводі камери та мікрофона допомогли чоловіку безкоштовно скористатися транспортом. Інші тернополяни зайвого часу не мають, тому користуються звичайними маршрутками по 2 гривні.
Нагадаємо, основною характеристикою пільгового транспорту є таблички зеленого кольору. Саме це означає, що вартість проїзду в автобусі – 1 гривня 25 копійок, і перевозити водій зобов’язаний необмежену кількість пільговиків. Тому, якщо вартість проїзду не зазначена і є зелені таблички, навіть якщо вони поряд із табличками іншого кольору, пасажирам варто звертати на це увагу водія. Лише так ви зможете економити власні кошти чи скористатись своїм правом на безкоштовний проїзд. Сподіваємося, що наш матеріал допоможе міській владі впорядкувати та навести лад у транспортній мережі міста.