Як ми повідомляли, вчора в залі засідань міської ради відбулося громадське обговорення проекту рішення виконавчого комітету про встановлення тарифів на перевезення пасажирів у Тернополі. Переважна більшість присутніх так чи інакше мала безпосереднє відношення до цього питання. Тут були і перевізники, і водії, і члени їхніх сімей. Безпосередньо громада міста була представлена не більше, як десятьма людьми. Власне із їхніх вуст і лунало найбільше зауважень, пропозицій і побажань.

Одне із них – відмінити «соціальні» маршрутки взагалі, а для пенсіонерів встановити окремий тариф.

– Пільги повинні бути, це моя думка особиста, для інвалідів, для якоїсь визначеної категорії. А не для всіх пенсіонерів. Навіть тих 5-6 чоловік. Зрозумійте, що це є неправильно. Можливо, тому є збитки у тих автобусів. Є люди бідні, але вся бідна маса їздить по тролейбусах, – запевняє тернополянка Наталя Сиротюк.

Брати гроші за проїзд з пенсіонерів пропонує і Василь Лазарчук.

– Хто перший проходить до входу в автобус? Той, хто має силу. А та бабця, яка йде з паличкою, вона не сідала, не сяде і ніколи не сідає. Я говорив з багатьма водіями, вони із задоволенням сприймають таку думку, щоб кожен пенсіонер заплатив 1 гривню. І тихо-спокійно. Нервова система у водія буде нормальна. Або уявіть, коли в автобус зайшло шість пільговиків, заходить сьомий, а водій каже: «Вже виходьте». Все життя пропрацювавши на роботі і потім тебе виганяють з автобуса. Вона заплатила б ту гривню чи дві. Тому я вношу таку рекомендацію. Не знаю, як вона буде сприйматися громадою, але це буде більш совісно, з більшою повагою до всіх, – вважає чоловік.

Категорично проти будь-якого підвищення тарифів на проїзд виступає представник Всеукраїнського об’єднання ветеранів Богдан Городинський.

– Скільки треба платити, щоб перевізнику перекривали все. І щоб він вже не на одному джипі їздив, а мав чотири – жінка, діти, внуки і тому подібне. Аж тоді можна буде зрозуміти, що вже задоволений, що все живе нормально. Скільки треба 5? Кажіть зразу. Давайте піднімемо на 10, а потім подивимось через рік, скажете мало і треба 20. Тому я звертаюся до християнської моралі. Треба шановні. Але думайте, що ви возите, я так собі скажу, може на всі, возите мене жебрака, – пояснював тернополянин.

Богдан Городинський запропонував порахувати доходи і збитки перевізників. Але це мають зробити не чиновники, а представники громади. І тоді вже вирішувати, чи є підставити піднімати тарифи. Також говорили вчора про кондукторів, квитки, в тому числі і «електронні».

– Спочатку почати це з молоді, бо з пенсіонерами це важко буде впровадити. Серед молоді зробити такий білетик. Зробити це автоматизовано і кожному видавати. Кожен заходить, просто проводить білетом і все. Перевізник просто займається тим, що перевозить людей. А не займається тим, що він гроші має передавати, їхати, а другою рукою давати здачу. Це, як на мене, неправильно. Білетиком закинув гроші, оплатив, як кредитною карткою, і це буде набагато швидше і зручніше, – вважає студент Віталій Забава.

Чимало було сказано на обговореннях про хамське ставлення водіїв до пільговиків, поламані автобуси, не всюди належно обладнані зупинки, про перегони, які влаштовують між собою водії, та про стан доріг. Останнім дорікнули саме місцевій владі.

– Не забезпечена належна якість дорожнього покриття. Частка втрат внаслідок поганого стану доріг у місті Тернополі велика і зростає з кожним днем і набуває таких небезпечних ознак, що можуть призвести до транспортного колапсу. І вони вже до цього призводять, – вважає голова громадської організації «Тернопілля – наш дім» Руслан Ваврик.

Не менше нарікань у бік мерії звучало і стосовно того, що на громадських обговореннях, окрім начальника управління транспорту, не було депутатів міськради та заступника міського голови Володимира Камінського, котрий курує транспортну галузь. Ігор Мединський повідомив, що останній кілька днів, як перебуває у відпустці.

Після тригодинного обговорення ймовірного підвищення тарифів було запропоновано проголосувати за проект даного рішення – 5 були «проти», а 29 присутніх – «за». Хоча першочергово в залі зареєструвалося щонайменше 85 осіб.