10 липня у Тернопільському аеропорту приземлилася ціла ескадрилья британських ретро-літаків. Чотири з них – це літальні апарати часів Першої світової війни. Їх у цілому світі залишилося не так вже і багато, адже оригінальні конструкції складалися з дерев’яних частин, обтягнутих тканиною. Очолював групу пілотів легендарний авіа-мандрівник Джонатан Елвес.

літаки, ретро, аеродром, летовищелітаки, ретро, аеродром, летовищеЗустрічали гостей заступники губернатора Петро Гоч і Микола Головач, а також міський голова Сергій Надал. Всі чиновники одноголосно заявляли, що хочуть, аби наше летовище знову запрацювало.

Передував прибуттю гостей з Туманного Альбіону зліт малої авіації з західних областей України. Тернопіль представляв тільки один літальний апарат – старенький АН-2, у народі більший відомий, як «кукурудзяник».

Англійці у наше місто привезли одразу чотири легендарних літаки Tiger Moth, які будувалися ще на зорі авіації у часи Першої світової війни. «Свої перші вильоти ці літаки здійснили ще у 1914 році, – розповів авіатор з Тернополя – Тоді люди тільки навчилися більш-менш літати і вже почали на них воювати. Літаки були дуже ненадійними і часто ламалися».

Справді, британські ретро-літаки потребували особливих для посадки умов. «Наші реконструйовані борти мають специфічне шасі, – розповів один із пілотів Роберт Кларк. – Заднього колеса, як такого, немає. Замість нього прилаштована невеличка металева лижа. У ті часи як таких гальм не було, тому пристосування використовувалося для зменшення швидкості при посадці. Нас дуже порадувало те, що у Тернополі є біля бетонної смуги ще й ґрунтовий майданчик, де ми спокійно приземлилися».

Зізнався Роберт Кларк, що дуже йому сподобався Тернопіль з висоти польоту. Особливо мальовничим йому здалося озеро. На жаль, часу подивитися його ближче не було.

Командир ескадрильї Джонатан Елвес вже добре ознайомлений з нашими традиціями. В його біографії – польоти у всі чотири сторони Європи, він тричі пересікав Альпи, 24 рази перелітав протоку Ла-Манш, здійснював рейси у Грецію та північну Африку. І це все на своєму старенькому Tiger Month з номерним знаком «G-ANRN», який кожного разу злітає із власного ґрунтового аеродрому поруч з його фермою біля Бленфорда.

Джонатан вже тричі побував на теренах  колишнього Союзу. Тож коли йому на зустріч у тернопільському аеропорту вийшли три дівчини з короваєм, він одразу запитав: «А де ж традиційна сіль?». Солі справді не було, тому британці куштували український коровай без неї.

літаки, ретро, аеродром, летовищелітаки, ретро, аеродром, летовищелітаки, ретро, аеродром, летовище, Заруцький, Гочлітаки, ретро, аеродром, летовищелітаки, ретро, аеродром, летовищелітаки, ретро, аеродром, летовищелітаки, ретро, аеродром, летовищелітаки, ретро, аеродром, летовищелітаки, ретро, аеродром, летовищелітаки, ретро, аеродром, летовищелітаки, ретро, аеродром, летовищелітаки, ретро, аеродром, летовищелітаки, ретро, аеродром, летовищелітаки, ретро, аеродром, летовищелітаки, ретро, аеродром, летовищелітаки, ретро, аеродром, летовищелітаки, ретро, аеродром, летовищелітаки, ретро, аеродром, летовищелітаки, ретро, аеродром, летовищелітаки, ретро, аеродром, летовищелітаки, ретро, аеродром, летовищелітаки, ретро, аеродром, летовищелітаки, ретро, аеродром, летовищелітаки, ретро, аеродром, летовищелітаки, ретро, аеродром, летовищелітаки, ретро, аеродром, летовищелітаки, ретро, аеродром, летовищелітаки, ретро, аеродром, летовище