Найекологічніший транспорт Тернополя святкує ювілей. Редакція “За Збручем” приєднується до привітань колективу тролейбусного депо. 

Тернопільське тролейбусне управління створили 1 листопада 1975 року згідно з наказом Міністерства комунального господарства.

А урочисте відкриття тролейбусного руху в обласному центрі відбулося 25 грудня 1975 року. Регулярне ж перевезення пасажирів розпочалося 31 грудня 1975 року. На одному тролейбусному маршруті, протяжністю 12.2 км, що з’єднував масив «Дружба» з масивом «Східний» курсувало 5 тролейбусів. В інвентарі тролейбусного депо, на той час, було 20 тролейбусів типу «Škoda 9Tr»; побудовано нові контактні лінії, тягові підстанції, диспетчерські павільйони.

З 1975 по 1982 роки підприємство отримало 85 тролейбусів «Škoda 9Tr», збудовано нові контактні лінії, тягові підстанції, диспетчерські павільйони.

У 1976 році відкривається тролейбусний маршрут №2 «вул. Миру — Східний масив», в 1977 році — маршрут №3 «вул. Миру — АРЗ». 1978-1979 роки — маршрути №4 і №5, саме вони з’єднали центр міста з густонаселеним масивом «Сонячний».

1981 рік — побудована тролейбусна лінія до Комбайнового заводу, нею почав курсувати маршрут №7. 1987 рік — побудована тролейбусна лінія по вул. Корольова, Будьонного та Ворошилова. У 1988 році відкрито маршрут №9, цього ж року побудована тролейбусна лінія в смт. Березовиця і відкрито маршрут №8.

З 1984 по 1989 роки отримано ще 30 тролейбусів новішого типу «Škoda 14Tr».

Станом на січень 1990 року у Тернополі нараховувалося 115 одиниць рухомого складу, протяжність контактної мережі становила 68.8 км, працювало 8 тягових підстанцій, 4 диспетчерських павільйони.

Розпорядженням міської адміністрації №133 від 24.02.1993 року Тернопільське тролейбусне управління переіменовано у Державне комунальне підприємство «Тернопільелектротранс».

Першими його керівниками були: Анатолій Антонович Ляшенко, Микола Климович Ковтун, Василь Федорович Гранкін, Микола Михайлович Звіздарик. Сьогодні підприємство очолює молодий, креативний директор Андрій Павлович Мастюх.

Транспортний парк рухомого складу нараховує 58 пасажирських тролейбуси, 1 спеціальний тролейбус, 2 автобуси ЛАЗ, автомобілі КрАЗ та ЗІЛ. Також на випробуванні перебуває автобус «Богдан А144». Електропостачання здійснюється від 8 тягових підстанцій, 2 розполільних пунктів і трансформаторної підстанції. На даний час діє 6 тролейбусних маршрутів. Підприємство нараховує 3 служби, 5 відділів, у яких працює 436 особи.

Тролейбусний парк підприємства потребує оновлення, адже середній вік машин становить 25 років. Сьогодні активно ведеться робота у цьому напрямку. Так, у 2007 році було придбано перший тролейбус з низьким рівнем підлоги «ЛАЗ Е183», а у 2008 році ще 2 таких тролейбуси. Найближчим часом очікується наступне поповнення рухомого складу новими машинами, повідомляє сайт “Тернопільелектротрансу”

Ще про Тернопільський тролейбус можна прочитати у Вікіпедії

фото з сайту trolter.nm.ru