хто на першій кнопці?У нашому традиційному щотижневому опитуванні ми цікавилися, які всеукраїнські телеканали ви дивитеся найчастіше. За результатами виглядає на те, що читачі висловлювали, скоріше, довіру чи недовіру до тих або інших каналів. У всякому разі, у нас склалося подібне враження.

Перше місце для “1+1” – не дивина. Цей телеканал здавна має міцні позиції в Західній Україні. Така розкладка сформувалася ще тоді, коли “Інтер” транслював лише московський продукт, а “плюси” намагалися робити власний, україномовний. На жаль, зараз передачі рідною мовою на цьому каналі треба шукати удень зі свічкою, зате менше замовних політичних матеріалів. Власник 1+1 Ігор Коломойський дотримуються золотого принципу медіа-олігарха в Україні: “про владу добре, про опозицію – нічого”. Серед наших читачів є 18%, які тримають цей канал нам першій кнопці.

Певною несподіванкою стало те, що п’ядестал поділяє і 5 канал! Зазвичай інформаційні студії мають невисокий рейтинг і працюють для цільової аудиторії. Схоже ті, що віддали свої голоси за колишній рупор Помаранчеворї Революції мали на увазі не те, що переглядають його передачі цілодобово, а довіру до матеріалів, які подають журналісти “п’ятого”. В нинішніх умовах це має особливу ціну. 18% голосів і також перше місце.

На третю сходинку потрапив СТБ з численними танцями, зірками і талантами. Це схожа із загальною українською тенденція, де стб- істи поборюють Інтер та “плюси” і змагаються за перше місце в національному рейтингу. 14% голосів наших читачів.

На четвертому місці розташувався телеканал нашого земляка Дмитра Фірташа – “Інтер“.  Схоже його новий продюсер – Володимир Зеленський зумів підібрати ключики і до західноукраїнської публіки. 13% голосів.

Інший канал, якого ми не вказали в переліку дивляться 11% наших читачів.

На шостому місці в рейтингу симпатій розташувався “Новий канал”, де щоранку будить глядачів своїми дотепами наш земляк Сергій Притула. У наших читачів до цього каналу мають сентименти – 9% тих, хто проголосував.

Недалеко відстав від загальнонаціональних ще один нішевий телевізійний продукт – “Футбол“. Чоловіки втомлені галасливими розважальними передачами та політичними ток-шоу надають перевагу відносно чесному спорту. 8% глядацьких симпатій.

Більш-менш пристойний результат ще у телеканалу ICTV – 7%

НТН і ТЕТ пасуть задніх, що для них звично, а ось для Першого національного каналу – 1% це справжнє позоросько. Минув рік від гучних кадрових перестановок. До керма “першої кнопки” прийшли такі видатні рульові, як Єгор Бенкендорф і Валід Арфуш. Останній не те, що української мови не знає, а російською спілкується зі словником. На приватному каналі це може і не шкідливо, а от для державного каналу, який фінансується з наших з вами коштів – це кричуща дурість. В результаті за рік ці двоє добили й без того мізерний рейтинг “до ручки”. Раніше основна аудиторія національного знаходилася по селах і в Західній Україні. Його тотальна русифікація розігнала цю публіку по інших каналах. Влада і тут встигла “покращити вже сьогодні” те, що не встигли розвалити помаранчеві.

Щиро дякуємо читачам за участь в опитуванні. Звичайно, воно не має соціологічної точності, але засвідчило очевидні, як на нашу думку, тенденції.

Іван Сірий