Біг-борди місцевого підприємця Михайла Ратушняка, який є керівником ТОВ «Ант (офіційного дистриб’ютора «Оболоні в області), з’явилися одразу біля церкви Різдва Христового, що на вул. Руській.

Рекламні щити розміщено з тильної сторони церкви, тобто одразу навпроти резиденції митрополита УАПЦ.

При цьому на одному з бордів фігурує гасло «Шануй українське!», а знизу перелічені різні бренди «Оболоні», в тому числі пивні – «Десант», «Pils», «Колекція Зіберта». Виглядає, що прихожан церкви Ратушняк агітує скуштувати цих напоїв, після чого, як гласить друге гасло, «Все буде добре!».

Цікаво, що ще весною 2004 року міськвиконком наклав мораторій на встановлення рекламних носіїв у центральній частині міста. Таке рішення було прийнято з метою вберегти історичну частину Тернополя від захаращення біг-бордами. Однак гроші є гроші, і зараз рекламні конструкції не встановлюють хіба що біля мерії та на стінах ОДА.

Разом з тим, з 1 січня цього року вступили зміни до законодавства, прийняті Верховною Радою, які забороняють рекламу алкоголю з біг-бордів.

Втім, як зазначив начальник адміністративно-технічної інспекції Віктор Шумада, законотворці не повважали пиво алкогольним продуктом і лише невдовзі мають з’явитися жорсткіші умови для реклами пива.

– Щодо біг-бордів біля церкви – ми обов’язково відреагуємо, – запевнив Шумада. – Звернемося в управління захисту прав споживачів, які мають повноваження накладати штраф та надавати припис про зняття рекламної конструкції. У нас же повноважень демонтувати такі щити немає.

Разом з тим начальник адмінтехінспекції не виключає, що дані щити можуть бути провокацією і підприємець демонтаж його конструкцій може використати для самопіару –мовляв, його утискають.

– Правда для мене як для громадянина є нонсенсом реклама кандидата, який пропагує споєння тернополян, – зазначив Шумада.

P. S. Зазначимо, що напередодні президентських виборів щит з написом «Юля – наш президент!» незаконно вивісили на пам’ятці архітектури національного значення Тернопільському замку. Та реакція контролюючих служб була на стільки «блискавичною», що щит провисів до завершення агіткампанії.

Так дивись скоро ми докотимося до ситуації, свідком якої автор став у Берліні – на центральній вулиці міста рекламний щит перекривав церковну споруду.