Сьогодні триває страйк частини пасажирських перевізників Тернополя. Вони вимагають підвищення вартості проїзду до 2,5 гривень за одного пасажира і відміни конкурсів, які пропонує міськрада.
Другий день протистояння вніс деяку ясність у те, що насправді відбувається. По-перше, і це важливо, страйкують лише деякі перевізники. Загальна кількість автобусів, які не вийшли на маршрути дорівнює 40-50 одиницям, у той час коли Тернополем щодня їздить до двох сотень. По-друге конкуренти страйкарів, які продовжили обслуговування пасажирів, не наражаючись на небезпеку, отримали підвищення вартості до 2 гривень. Це пропозиція міської ради, оприлюднена на сайті. По третє, страйк не спричинив транспортного колапсу , люди, хоч зі спізненнями, але добиралися до місця навчання чи роботи. Все перелічене означає, що страйкарі опинилися в меншості. Поки вони ставлять ультиматуми, інші готуються до умов конкурсу, показують лояльність до влади і заробляють більше грошей.
Тепер остаточно зрозуміло, що основною причиною страйку є не тарифи, а умови конкурсу. Детальніше про нього можна прочитати на сайті міськради, але виділимо основний момент. Те, що пропонує команда Надала, призведе до укрупнення транспортних компаній. Приватникам з кількома автобусами на конкурс не варто і потикатися. Лоти з маршрутами згруповані так, що на два “смачні” напрямки припадає один депресивний і малоприбутковий. Для обслуговування цих кількох маршрутів потрібно мінімум 20 одиниць транспорту. Таким чином міська влада намагається вести справи з кількома крупними гравцями, а не з натовпом дрібних. Не секрет, що роздані за попереднього мера маршрути здавалися і перездавалися в оренду по кілька разів. В результаті вибудувалася химерна піраміда з кількох власників, які ділили між собою заробітки і водіїв, що фактично виконували роль таксистів. В приватних бесідах вони нарікають, що мусять платити за фіктивні допуски механіку та лікарю, в кінці дня здавати нормовану суму грошей власнику маршруту. В обмін на це їхню їзду, поведінку, чистоту та технічний стан автобуса ніхто не контролює. Дехто навіть тримає громадський транспорт в своєму дворі.
Такий бардак необхідно колись припинити. От тільки чи вдасться міській владі зробити це гідно, і без надмірного проштовхування приватних інтересів? Питання з питань. Це перше випробування публічним конфліктом для команди Надала. З якими здобутками і втратами вони вийдуть з нього – побачимо дуже скоро.
Андрій Мальований
На фото: Представники перевізників жаліються журналістам про свої проблеми