Об’їзна Тернополя, що стала частиною комунальної транспортної мережі обласного центру, на балансі міста і залишиться, кажуть у службі автомобільних доріг і мають надію, що нову об’їзну – так зване велике кільце у 44 кілометри навколо Тернополя – таки почнуть будувати в рамках реконструкції автодороги М12 “Стрий-Тернопіль-Кіровоград”.

.

– Розроблена проектна документація на будівництво першої черги цієї дороги, яка дасть можливість з’єднати ділянку Тернопіль-Підволочиськ з ділянкою Тернопіль-Кременець. Так звана північна гілка довжиною 8,6 кілометра і проектною вартістю будівництва 259 мільйонів гривень. Повертатися до ідеї взяття на баланс старої дороги службі автомобільних доріг, я думаю, не варто, – каже начальник Служби автомобільних доріг України у Тернопільській області Микола Гнатів.

Коли саме почнуть зводити велике кільце у 44 кілометри навколо Тернополя, дорожники сказати журналістам не взялися. І справа навіть не в оціночній вартості у 880 мільйонів гривень.

– Найбільша проблема буде з об’їзною Тернополя – це відведення землі. Ці землі вважаються за класифікацією як особливо цінні землі і дозвіл на їх відведення буде давати Верховна рада, – пояснює начальник відділу якості, технічного контролю та нових технологій Служби автомобільних доріг України у Тернопільській області Василь Дунець. – Ми займаємо 93 паї, які потрібно буде викупити, і за діючим нині законодавством ці паї, цю землю має викупити райдержадміністрація, а це теж проблема.

Торік Служба автомобільних доріг України була профінансована держбюджетом на 14% від потреби, та дорожники сподіваються, що після завершення підготовки до Євро-2012 черга дійде і до інших автошляхів.

– Ми надіємося, що з наступного року приступимо до будівництва об’ізної Бережан та відновимо роботи на будівництві об’їзної Теребовлі, – зазначає Микола Гнатів.

Вочевидь, об’їзні дороги на Тернопільщині чекає та ж доля, що й чотирисмугову дорогу “Тернопіль-Львів”, планами щодо будівництва якої тішився губернатор Валентин Хоптян.