Депутати можуть заблокувати трибуну, якщо на друге читання виноситиметься урядовий Проект закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо регулювання виробництва та обігу пива».

Нагадаємо, суть законодавчої ініціативи полягає у вилученні пива з переліку алкогольних напоїв, дозволі широкого рекламування у ЗМІ, участь спонсорства пивних марок у різних спортивних заходів. Мотивація – збільшення надходжень до бюджету. Однак, за словами народного депутата України, члена Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики, Михайла Головка саме через алкоголь країна щороку несе збитки на суму близько 24 мільярдів доларів.

«Виробники пива до бюджету дають надходження у розмірі 5 мільярдів гривень. Втім, небезпека пива полягає в тому, що воно є доступним. А збитки держави через вживання населенням алкоголю є набагато більшими. На жаль, ми займаємо лідируючи позиції за кількістю випитого алкоголю на душу населення.», – заявив політик.

 За результатами власного депутатського розслідування стосовно негативного впливу алкоголю на людину, Михайло Головко отримав більше 70 відповідей з різних інстанцій, у тому числі з Міністерства охорони здоров’я, МВС, Держкомстату, тощо. Так ось: Україна тільки на утримання в’язнів Державної пенітенціарної служби України витрачає 3,7 мільярди гривень, більше 30 тисяч гривень на одного ув’язненого (більше 70% усіх злочинів у стані алкогольного сп’яніння). Близько 600 тисяч адмінпорушень на рік, понад 30 тисяч смертей, (утопленики, ДТП, отруєння), 7 тисяч самогубств щороку скоюються саме у нетверезому стані. За офіційною статистикою, в Україні понад 700 тисяч алкоголіків, які перебувають на обліку.

«Завдання політиків та державників стати на захист суспільства, покласти край деградації та оздоровити його. Тому що алкоголь – це війна проти громадян, яка їх винищує в інший спосіб. Треба обмежувати пропаганду алкоголю та прирівняти до нього пиво. Таким чином, воно стане менш доступним, і ми оздоровимо українське суспільство», – підкреслив Головко.

Депутат нагадав, що у Франції, Данії, Швеції, Норвегії заборонена реклама алкоголю. А у 80 країнах світу діють жорсткі закони щодо обмежень спиртних напоїв. А у США, наприклад, дозволяють вживати «гарячі» напої з 21 року. Натомість урядова ініціатива, на думку політика, дозволить розпивати пиво у громадських місцях, транспорті, на масових заходах.