В управління регуляторної політики у сфері підприємництва, торгівлі і побуту та захисту прав споживачів неодноразово надходять скарги громадян міста щодо незадовільної якості взуття, яке реалізовується в торговельній мережі.

Задля уникнення непорозумінь, повідомляємо підприємців, які здійснюють торговельну діяльність, та громадян міста про особливості продажу взуття.

Отже, згідно правил роздрібної торгівлі непродовольчими товарами, затвердженими Наказом Міністерства економіки України від 19.04.2007р. № 104, торгівля взуттям повинна здійснюватись у спеціально обладнаних приміщеннях, забезпечених суб’єктами господарювання зручними для споживача умовами для ознайомлення, вибору та примірюванню. Продаж взуття в торговельних підприємствах, де відсутні умови для примірювання, забороняється.

У торговельного (демонстраційному) залі на видному місці обов’язково розміщуються інформація про гарантійні терміни взуття, що є у продажу, їх обчислення з урахуванням сезонності. Згідно переліку товарів, гарантійні терміни за якими обчислюються спочатку відповідного сезону (додаток №1 до постанови Кабінету Міністрів України від 19.04.94р. №172), встановлено терміни сезонності взуття:

зимовий асортимент

– з 15 листопада по 15 березня;

весняно-осінній асортимент

– з 15 березня по 15 травня;

– з 15 вересня по 15 листопада;

літній асортимент

– з 15 травня по 15 вересня.

Споживач має право на обмін товару належної якості протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі. Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, а також розрахунковий документ, виданий споживачу разом з проданим товаром.

У випадку виявлення протягом встановленого гарантійного строку (гарантійні строки на взуття наступають з настанням певного сезону) істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця) або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи та при обов’язковій наявності товарного чеку, споживач має право вимагати від продавця:

1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця товар.

Шановні споживачі при здійсненні покупок необхідно вимагати у продавців товарні чеки та зберігати їх.