Летовище у Тернополі має всі шанси запрацювати повноцінно. Принаймні зробити все, щоб уже цього року літаки почали сідати і злітати з нашої посадкової смуги, пообіцяв нещодавно голова обладміністрації Валентин Хоптян. Ці плани разом із забезпеченням шкіл плазмовими телевізорами та освітленням сіл є, напевно, найрезонанснішими.

Губернатор вважає, що доля сама підкидає нам подарунок – незабаром на ремонт закриють львівське летовище. Тож необхідно використати цю можливість, аби запропонувати клієнтам інший зручний маршрут перельоту.

– Це унікальний шанс не повітря возити на Київ, а звідти везти його у Тернопіль, як у нас це вже було, – нагадав пан Хоптян на колегії обладміністрації, – а зробити так, щоб у нас почали літати літаки і в Крим, і в Одесу, і в Донецьк, і в Харків, і на Київ, і в країни ближнього та дальнього зарубіжжя.

Востаннє наш аеропорт приймав нечартерні рейси двічі – коли озвучувати указ президента прилітав віце-прем’єр Сергій Тігіпко та із візитом побував Віктор Янукович.

– Більшість столичних чиновників, що супроводжували високих гостей під час візиту в Тернопіль, дивувалися, бо навіть не знали, що у нас є аеропорт, в – пригадує губернатор. – Тому я дякую за збереження летовища і закликаю спільними зусиллями його розвивати.

Ревними захисниками летовища є голова облради Олексій Кайда та мер Сергій Надал. Саме до них, напевно, і звертався губернатор. Свободівці намагалися налагодити контакти з представники авіакомпанії Wizz Air. Чи співпраця складеться, наразі жодної інформації немає.

Натомість депутати облради звернулися до Генпрокуратури, бо стурбовані зволіканням у справі «Тернопільавіаавтотрансу». Йдеться про затягування у виконанні рішень судів, пов’язаних із невдалою приватизацією летовища. Депутати засумнівалися, чи свої обов’язки належно виконує виконавча служба, і попросили Генпрокуратуру розібратися. Облрада від фірми «СЦ-Сервіс-Стрий» готова прийняти майно як компенсацію боргу.

Останні новини про аеропорт повідомив 1 лютого мер Сергій Надал. Зацікавленість, як він каже, виявив керівник летовища Кракова під час офіційної зустрічі у Польщі.

Коментар

Михайло ШКІЛЬНЯК, начальник регіонального відділення ФДМУ в області:

– Я позиції щодо аеропорту не змінював. Переконаний, що ані обласний бюджет, ані міський, ані обидва бюджети разом своїми силами не «потягнуть» летовища. Маю на увазі, щоб вивести його в число ефективно діючих і перспективних. Існує три варіанти. Перший – все-таки приватизація під певні умови і пошук нормального покупця. Другий – створення спільного підприємства: з одного боку – власник аеропорту, тобто облрада, з іншого боку – інвестор, який внесе певні кошти у розвиток підприємства і виводитиме його, як кажуть, в люди. Третій – оренда, навіть у вигляді концесії. Тобто аби це підприємство взяла «під крило» компанія, котра знає толк в авіаперевезеннях. Як на мене, тільки залучення інвестиційних коштів може допомогти вивести аеропорт з кризи. Чартерні рейси – раз чи два на тиждень – його не врятують.

Інші обласної пропозиції влади

– Підписати угоду між Тернопіллям і Кабміном щодо фінансування будівництва та реконструкції закладів культури, медицини, освіти. Край претендує на 150 млн грн. За них, зокрема, у Тернополі мають спорудити палац водних видів спорту, а також льодовий.

– Запропонували керівництву «Укрзалізниці» передбачити при розробці та затвердженні графіку руху швидкісного поїзда «Львів-Київ», зупинку в Тернополі.

– Побудувати Західноукраїнський логістичний центр, гуртові сільськогосподарські та промислові ринки, зняти проблему утилізації побутових відходів.

– Розпочати реформування медицини. Проведуть інвентаризацію майнового комплексу приміщень і засобів фельдшерсько-акушерських пунктів, фельдшерських пунктів, амбулаторій загальної практики-сімейної медицини, дільничних лікарень.

Надія НОВАК, «20 хвилин»