Асфальт через спеку м’якне та виділяє шкідливі випари. Раніше його “лікували” холодною водою, однак тепер спеціальних автомобілів на вулицях немає, нарікають тернопільські водії. Та в мерії запевняють, що „поливалки” з’являться, – пише “20 хвилин”.
– Коли на вулиці спека – асфальт “топиться”, – каже тернополянин Віктор Мадрі. – За радянських часів впродовж дня дорогами їздили декілька „поливалок” і хлюпали на асфальт холодну воду. Тоді він твердішав і не пошкоджувався. Тепер чомусь цього не роблять. Можливо, це дорого, але ефективно. Чи то вантажівка, чи то тролейбус на м’якому асфальті залишають „колії”. На охолодженому покритті такого немає. Та й дихати випарами і пилюкою не надто приємно.
Чому „поливалок” не видно та чи з’являться вони на міських дорогах, кореспонденти запитали в управлінні житлово-комунального господарства міської ради.
– Дороги очищуємо та зволожуємо, але не щодня, – каже заступник начальника управління – начальник відділу благоустрою та екології Олег Соколовський. – Ми застосовуємо декілька технологій. Приміром, після сильних дощів, коли на шляхах накопичується болото, працюють спеціальні автомобілі-“пилососи”. Вони вакуумним методом очищають дороги. Проте їхня робота недешева — п’ять копійок за метр квадратний. Інший метод — поливання шляхів — дешевший.
– Автомобілі-„поливалки” під напором змивають бруд на край проїзної частини, потім його прибирають двірники чи інша техніка, – пояснює пан Соколовський. – Вартість їхньої роботи на одному метрі квадратному — півкопійки. Ці ж автомобілі зволожують та охолоджують асфальт на дорогах у спекотні дні. Не щодня, а коли температура справді висока і асфальт починає виділяти випари. Тож у спеку тернополяни зможуть побачити цю техніку у місті.
У Тернополі до роботи готові дві “поливалки” і два “пилососи”, які також можуть зволожувати та охолоджувати асфальт у спекотні дні.