До кінця квітня весь громадський транспорт Тернополя облаштують джі-пі-ес-навігаторами, обіцяють в управлінні транспорту і зв’язку Тернопільської міської ради. Поки що з джі-пі-ес-приладами їздять сорок тролейбусів і тридцять автобусів, – повідомляє TV-4. 

Якщо перші обладнують за гроші бюджету, то у маршрутках встановити навігатори зобов’язали перевізників. Один джі-пі-ес-навігатор коштує близько трьох тисяч гривень. Ці затрати виправдані, кажуть у міськраді, адже таким чином можна контролювати недобросовісних перевізників та водіїв, аби вони дотримувались графіку і не з’їжджали з маршруту раніше встановленого терміну.

Джі-пі-ес-навігатор – це прилад, за допомогою якого навіть з кабінету можна контролювати, де знаходиться тролейбус, чи автобус. У спеціальну програму досить ввести лише номер маршруту. На карті міста, рух транспортного засобу відображається похвилинно, таким чином можна дізнатись чи дотримується водій встановленого графіку, чи їде з порушеннями. Якщо у таблиці руху тролейбуса, чи маршрутки з’являються цифри червоного кольору, то це свідчить про відхилення від маршруту.

– Ми чітко бачимо всю картинку виконання рейсів – коли він виїхав, чи виїхав згідно графіку, чи їхав згідно графіку, чи заїхав на обідню перерву згідно графіку, чи виїхав з перерви і згідно графіку і чи згідно графіку закінчив свою роботу. Відповідно, ця інформація на наступний день поступає в комп’ютер, ми маємо доступ, – розповів начальник управління транспорту і зв’язку Тернопільської міськради Ігор Мединський.

Згодом усі ці дані у міськраді планують зробити загальнодоступними, аби кожен тернополянин через Інтернет міг дізнатись, де знаходиться потрібний йому транспорт, коли він буде на зупинці і коли виходити, аби довго не чекати.

– Це, по перше, дисциплінує водія, бо він знає, що йому десь говорити неправду, що я там був, або я своєчасно виїхав, або я своєчасно з’їхав, варіантів і шансів немає, тому що за ним стежить, будем говорити, космос через цей GPS-навігатор і вся інформація реєструється і дуже довго зберігається, – каже пан Мединський.

Аби людина, яка чекає на громадський транспорт, змогла проконтролювати наскільки точно дотримується водій маршруту, на зупинках обладнали похвилинні графіки руху, поки що на вісімдесят відсотків. Також найближчим часом разом з джі-пі-ес-навігаторами усі тролейбуси та маршрутки планують обладнати пристроями, які оголошуватимуть зупинку і повідомлятимуть про наступну.