Нове Положення про порядок призначення житлових субсидій вступило у дію з першого травня цього року. Відповідно до нього, змінилися зразки заяви і декларації для отримання житлової субсидії. У зв’язку із цим більшості отримувачам субсидій необхідно буде по-новому подати документи для того, щоб мати право на субсидію.
– Раніше перепризначення субсидій здійснювалися раз на рік, а тепер відбуватиметься двічі на рік: з 1 травня по 30 вересня і з 1 жовтня по 30 квітня, – розповів Володимир Сулима, начальник управління соціальної політики міськради. У зв’язку зі змінами, передбаченими Порядком, частина тернополян втратить право на отримання житлових субсидій, частина отримає субсидії у менших розмірах. Скасована заява і декларація про доходи, яка була раніше і, відповідно до Наказу Міністерства соціальної політики, затверджена нова заява і декларація про доходи, які мають подавати громадяни. Зараз ми цих форм ще не маємо, оскільки наказ перебуває на реєстрації у Міністерстві юстиції. До кінця тижня ми маємо отримати форми заяви і декларації і зможемо вже працювати по них. Починаючи з 14 травня ми розпочинаємо роботу. Наші працівники будуть приймати громадян у кожній житлово-експлуатаційній установі та в управлінні. Якщо форми заяви і декларації будуть готові до кінця тижня, то їх будемо роздавати тернополянам, допомагатимемо заповняти і прийматимемо. Якщо їх ще не буде, то наші працівники будуть надавати роз’яснення щодо нового порядку призначення житлових субсидій.
Перепризначення житлових субсидій в автоматичному режимі, за словами Володимира Сулими, буде незначне. Більшості сімей необхідно буде подати нові заву і декларацію. Обов’язково повинні подати нові заяви і декларації отримувачі субсидій, члени сімей яких зареєстровані за різними адресами, тому що доходи дружини будуть враховуватися при призначенні субсидії чоловікові. Якщо у складі сім’ї є особи, які зареєстровані, але фактично не проживають у помешканні, то ці сім’ї також повинні подати заяву і декларацію. Зробити це мають також сім’ї, які одержують субсидію по договору найму житла, переселенці, всі сім’ї, які отримують субсидію за рішенням комісії.
Деяким субсидіантам, окрім заяви і декларації необхідно буде подати ще й довідку про склад сім’ї.
– Ми мінімізуємо подання різних довідок, – зазначив Володимир Сулима. – Самостійно будемо отримувати інформацію від всіх надавачів послуг, реєстраційної служби МВС щодо автомобілів, від прикордонної служби, податкової тощо. Але не зможемо отримати інформацію про зареєстрованих осіб по приватному сектору та ОСББ. Тому мешканці, які проживають у приватному секторі та ОСББ разом із заявою та декларацією повинні будуть подати довідки про склад сім’ї і обов’язково у них вказувати загальну площу житла. Це єдине, що будемо вимагати. Отримати їх можна у відділі реєстрації міської ради.
У житлово-експлуатаційних конторах з 14 травня працівники управління соціальної політики прийматимуть тернополян з 8.30 до 17.00 щодня, крім вихідних. У середу та п’ятницю – з 8.30 до 13.00 – для того, щоб мати можливість опрацювати отримані заяви і декларації. В управлінні громадян прийматимуть щодня з 8.00 до 17.00 крім вихідних. Якщо виникне необхідність, то графік прийому продовжать до 18.00 та в суботу.
Ольга Трач