Незважаючи на те, що тернопільські високопосадовці з усіх трибун “трублять” про успіхи в проведенні децентралізації, їхні дії часто суперечать цим принципам. Зокрема, коли йдеться про передачу реальних повноважень на місцях.
Нагадаємо, що в 2016 році уряд Яценюка вперше надав цільові кошти на розвиток інфраструктури новостворених громад. Кошти, що надійдуть з державного фонду регіонального розвитку, розподіляються за чітко визначеною формулою. Відповідно до неї, громади Тернопільщини мають отримати 141,5 млн. грн.
Знаючи про це, громади готували свої проекти і пропозиції. Однак високопосадовці області також не проти покерувати коштами громад. Зокрема, на березневій колегії ОДА намісник Порошенка Степан Барна запропонував використати кошти громад на ремонт внутрішніх доріг у населених пунктах. Свою пропозицію він підкріпив мовчазною згодою членів колегії.
На перший погляд, ідея очільника області цікава. Проблема доріг – одна з основних на Тернопільщині. Хоча не в останню чергу “завдяки” новим та “інноваційним” методам освоєння коштів, які практикують обласні “дорожники”. Нагадаємо, що два останні роки Службу автодоріг Тернопільщини очолює призначений за квотою “Удару” Богдан Юлик. Щороку на ремонти доріг виділяються сотні мільйонів гривень, та чомусь навесні чимало “відремонтованих” доріг доводиться підремонтовувати.
Нагадаємо, що в 2016 році служба автодоріг отримала близько 300 млн. грн. на експлуатацію доріг області, а єдиний підряд з виконання цих робіт отримало товариство “Технобудцентр”.
Та, очевидно, 300 мільйонів “дорожникам” замало. Тому з подачі голови ОДА вони претендують ще й на гроші громад. Не виключено, що їх консолідують в одного замовника. Громадам ж залишається тільки пильно стежити, щоб кошти пішли за призначенням.