Домогтися перерахунку за недогрів чи відсутність гарячої води у квартирі теоретично можливо, а практично – надзвичайно складно.

Цього тижня в Україні почався опалювальний сезон, але ті, в кого батареї досі холодні, можуть сподіватися на матеріальну компенсацію.

Минулого тижня київська влада перерахувала 42 мільйони гривень за неналежно надані комунальні послуги – тим, у кого влітку не було гарячої води. ТСН розібралася, чи реально домогтися перерахунку самотужки.

Якщо батарея холодна довше, ніж 12 годин поспіль, уже можна писати скарги й ставити комунальників “на лічильник”.

Закон дає право спитати з комунальників за кожен градус недогріву. Взимку в кімнаті має бути не холодніше +18 градусів. Якщо +17 – це вже привід добиватися компенсації: мінус один градус – мінус 5 відсотків в оплаті за опалення, мінус два градуси – мінус 10 відсотків.

Утім, домогтися компенсації не так просто. Так, існує спеціальна інструкція “Як вимірювати температуру в приміщенні”. Згідно з нею, середня температура у приміщенні визначається на рівні зросту людини, приблизно 1,5 метри від підлоги, у п’яти точках.

Крім того, що треба виміряти температуру в кожному куті кімнати на відстані півметра від стіни, треба поміряти ще посередині кімнати, потім повторити заміри через 10-15 хвилин. Окремо треба заміряти вдень і вночі.

Якщо ж комунальники і так не захочуть робити перерахунок, наступний крок – судитися. Однак і це, виявляється, не так просто.

“Практично в жодної людини немає договору або з водоканалом, або з енергопостачаючою компанією. У неї навіть договору з ЖЕКом може не бути. От і виходить, що монополісти не мають ніяких підстав проводити якісь там перерахунки, і взагалі кажуть: “хто ви такі? ми вас не знаємо”, – прокоментувала адвокат Тетяна Монтян.

Юрист радить знайомитися з комунальниками одразу всім будинком і так само гуртом звертатися до суду у випадку чогось – тоді є бодай якісь шанси.