цимбалюк михайло

В останньому числі впливового тижневика “Коментарі:” розміщена стаття “Львівський губернатор стає бетменом”. Темою розповіді журналіста Всеволода Поліщука є висвітлення діяльності Михайла Цимбалюка на посаді голови Львівської облдержадміністрації. Цікаво, що багато деталей з цієї оповіді нагадують тернопільську каденцію Цимбалюка на посаді голови обласної адміністрації.

Скромний образ діловитого чиновника, який мало говорив і намагався якнайшвидше і якнайтихіше залагодити усі можливі конфлікти, змінюється образом такого собі меча, що карає. Постійна присутність у медіа-просторі, публічні прочуханки підлеглих по кілька разів на тиждень, багатослівність і головне — технологія, завдяки якій має складатися враження, що губернатор знає про все і на все реагує, вирішуючи проблеми конкретних людей: така от зміна в іміджі пана Цимбалюка.
Ідеться не лише про те, що «під губернатора» відкрили новий львівський інтернет-ресурс, який, попри незаангажованість у новинному ряді, у статтях уже встиг і «наїхати» на попереднього губернатора Василя Горбаля, і проїхатися практично по всіх місцевих політиках, окрім самого Михайла Цимбалюка. І не тільки в тому, що медіа-ресурси Петра Писарчука і Петра Димінського піарять Цимбалюка в рази більше, ніж їх обох, разом узятих. Головне — нова піартехнологія, яку використовує команда голови ОДА. Йдеться про телепередачу «Особистий прийом» на одному з каналів, який якраз пов’язують з Писарчуком і Димінським.
За анонсами, суть програми була в тому, аби до різних чиновників міста й області могли звертатися люди зі своїми проблемами просто в ефірі, а ті їх слухали б як на прийомі в себе в кабінеті і надалі вирішували проблему. Але на практиці виявилося, по-перше, що люди звертаються не в прямому ефірі, а раніше, до вже підготовленого чиновника. А по-друге, замість різноманіття облич в основному на екрані глядачі бачать бенефіс Цимбалюка. Губернатор приводить із собою кількох відповідних голів РДА і вже готовий до того, що саме з їхніх районів озвучуватимуть звернення громадян. Голови райадміністрацій, які не встигають підготуватися або просто не вважають за можливе вирішити проблему своїми силами, потрапляють під показове шмагання, а надалі як на каналі, так і в інших медіа холдингу розкручується ситуація. Схема приблизно така: спочатку з’являються повідомлення: «Цимбалюку поскаржилися мешканці такого-то села на відсутність під’їзної дороги (ремонту в лікарні, опалення в школі тощо)», за кілька днів подія оновлюється: «Чи вирішить Цимбалюк проблему такого-то села», далі йде повідомлення: «За дорученням Цимбалюка в такому-то селі проведуть дорогу», а як результат — «У такому-то селі провели дорогу. Це сталося після звернення до Цимбалюка». Останнє можуть, попри всю логіку побудови стрічки новин, повторити кілька разів, додаючи незначні деталі.
Кидається в очі часткова схожість із двома технологіями зміни іміджу, одну з яких вже використовували у Львові, а іншу саме зараз, за оцінками фахівців, реалізовують для Віктора Януковича. Адже і патрон Цимбалюка також останнім часом стає все більше схожим на таке собі поєднання Маргарет Тетчер, Володимира Путіна і Залізної людини з однойменного фільму. Навіть під час останнього візиту до Львова він не надто логічно, зате доволі ефектно вишпетив губернаторів Західної України, мовляв, крадуть у цих місцях бюджетні кошти, а вони їх назад не повертають. А перед тим же були схожі «втики» губернатору Донеччини Анатолію Близнюку і прем’єру Миколі Азарову. Утім, Президентові простіше — хіба що у випадку з Азаровим кидатиметься у вічі, якщо публічні догани зрештою не завершаться дисциплінарними або кадровими рішеннями.
Що ж до місцевих чиновників, які потрапили під гарячу руку «залізного» іміджу Януковича, то, мабуть, більшості пересічних мешканців Тернопільщини буде мало цікаво потім, що ж сталося з висвареним перед камерами головою Донецької ОДА, як і навпаки. Натомість дії губернатора Львівщини щодо підлеглих — постійно під прицілом місцевих ЗМІ. Відповідно його критика має або закінчуватися виправленням ситуації, або кадровими рішеннями. І результат завжди є, тому що й самі ситуації, які підпадають під критику, можливо, заготовлені наперед.
Але чи не головне питання — якою ціною це все відбувається? Адже, судячи з розмов із представниками райдержадміністрацій, доволі часто виконання обіцянок, які роздає в ефірі Цимбалюк, змушує районну владу перекидати фінансування із нагальніших потреб на більш розкручені. А деколи просто порушувати бюджетний кодекс й інші закони. Наприклад, коли треба добудувати дорогу за обіцянкою губернатора в районі, який узагалі не отримав з обласного бюджету жодної копійки на ремонт чи добудову доріг обласного значення. З іншого боку, питання ще й в тому, для чого це робиться? Найвірогіднішими здаються дві версії. Перша — те, що попри попередні припущення експертів до Верховної Ради від ПР губернатор Львівщини піде по мажоритарці саме в цьому регіоні, а не на Тернопільщині. Друга версія — розрахунок на майбутні вибори мера Львова. Адже Андрія Садового хоч і вважають лояльним до «біло-блакитних», своїм для них він все ж навряд чи колись стане. Та й протегує його лише одна з груп впливу у ПР.
Всеволод ПОЛІЩУК, “Коментарі