Жителі області, які мають двомісячний борг за будь-яку комунальну послугу, можуть позбутися субсидії. За даними організацій, які надають житлово-комунальні послуги, на Тернопільщині є майже вісім тисяч таких сімей. Уникнути цього можна тільки сплативши заборгованість та надавши довідку про оплату в управління соціального захисту.

– Відповідно до чинного законодавства якщо сім’я, яка отримує субсидії, має заборгованість більше ніж два місяці за будь-яку із комунальних послуг, то субсидія автоматично на наступний термін не перепризначається, – пояснив Вадим Боярський, начальник департаменту соціального захисту населення. – Але це не проблема. Людина має два місяці з часу отримання повідомлення про заборгованість, упродовж яких вона може розрахуватися за послугу, пред’явити відповідний документ управлінню соцзахисту і далі отримати перепризначену субсидію з першого травня 2017 року. До уваги береться заборгованість, яка є станом на перше травня, не залежно від того коли вона утворилася. Коли людині повідомлять, що в неї є заборгованість і субсидія не перепризначається, то вона має час два місяці погасити цю заборгованість. Тоді субсидія перепризначається з першого травня. В іншому випадку, якщо вона пропустить ці два місяці, то субсидія буде перепризначена з місяця звернення, не буде повернення субсидії з 1 травня. Таких осіб у нас в області є близько 8 тисяч, які мають борг за даними обслуговуючих організацій за два місяці. Обслуговуючі організації подали нам списки людей, які мають борги тільки в кінці травня. Тобто, щоб боржникам перерахували субсидію необхідно погасити борги до кінця липня.

Про те, що є заборгованість свідчить нульова субсидія у щомісячних рахунках від підприємств, які надають житлово-комунальні послуги. Вже на цьому етапі людина може з’ясувати який є борг, тобто не чекати поки прийде окреме повідомлення про заборгованість, та упродовж двох місяців сплатити його.

– Поки не прийшло повідомлення про наявність боргу, отримавши квитанцію про оплату за червень і не побачивши у квитанції субсидії, людині необхідно звернутися до обслуговуючої організації або до управління соцзахисту для перевірки того чи немає у неї боргу, щоб пришвидшити процес, – зазначив Вадим Боярський. – Якщо дійсно є борг понад два місяці, то вона оплачує цей борг, звертається до обслуговуючої організації, обслуговуюча організація підтверджує, що борг оплачено і відповідним листом, якщо багато людей або довідкою якщо людина звертається індивідуально, підтверджує це. Людина пред’являє цю довідку в управління соцзахисту і відбувається перепризначення субсидії.

Ольга Трач

Фото автора