Аби наші читачі володіли інформацією щодо того, як їм промивають мізки редакція ZZ вирішила вести власний моніторинг витрат можливих кандидатів у мери.

Кампанія з виборів до Тернопільської міської ради  триває уже добрий другий місяць, хоча право агітувати для кандидатів наступить тільки на початку жовтня – з моменту реєстрації. Однак прогалини в законодавсті дозволяють партіям і кандидатам просувати свої медіаплани. Виборча «джинса» заполонила всі місцеві мас-медіа: від консервативних газет до новин на радіо та телеканалах.

Розпочнемо ми, звичайно, з друковних ЗМІ, видатки в яких найлегше порахувати. Далі спробуємо порахувати реальні об’єми зовнішньої реклами, джинси на радіо та телебаченні.

Сьогодні ми пропонуємо нашу оцінку витрат на відкриту і приховану рекламу в газетах. Рахували ми буквально все, виходячи з розцінок на рекламу, які існують в тих чи інших медіа. Практично усюди вони одинакові – 8-10 гривень за кв.см на перших сторінках та 4-5 грн. на усіх решти сторінках. З цього переліку лише випадає РІА-плюс, де розцінки на політичну рекламу традиційно високі.

І ще одне.  Звичайно, жоден керівник видання чи кандидат ні нам, ні Вам, наші читачі, не підтвердить наших розрахунків, бо всі ми живемо в країні, де ходить готівка і навіть найбільші патріоти, які рвуть на собі сорочку, не збираються оприлюднювати справжні джерела власних доходів.

Отже, ми пропонуємо таблицю приблизних видатків кандидатів у мери на газети за період з 1.09 по 23.09.

тис.грн
1. Лило 81,6
2. Гоч 56,4
3 Гуда 48,5
4 Надал 48,3
5 Заставний 45,3
6 Олійник 27,7
7 Ратушняк 26,3
8 Чубак 22,2
9 Щепановський 17,3
10 Ландяк 9,8
11 Мединський 7,7
12 Мокрій 5,8
13 Кучеренко 1,8

З цієї таблиці видно, що  виділяються 5 перших кандидатів, які зробили ставку на масовану рекламу і між якими слід очікувати основну боротьбу за тернопільського виборця. Хочемо заспокоїти також тих, хто вважає, що більші, ніж у решти видатки Василя Лила дають йому особливу перевагу. Авжеж ні. Просто деякі кандидати, як, наприклад, свободівець Сергій Надал стартували значно раніше від того ж Лила і більше грошей тратили, наприклад, у серпні.

Крім того, треба розуміти, що видатки  на друковану пресу – це далеко не вся кампанія. Є кандидати, які не зловживаючи особливо газетами роблять ставку на зовнішню рекламу та телебачення. Яскравий приклад, кампанія Василя Чубака.

Далі ми друкуємо таблицю видатків кандидатів з моменту офіційного початку виборчого процесу з 11.09 по 23.09

тис. грн
1. Лило 52,7
2. Гоч 33,5
3 Надал 26,6
4 Гуда 26,0
5 Чубак 16,4
6 Олійник 15,3
7 Щепан 13,3
8 Заставний 11,3
9 Ратушняк 7,4
10 Ландяк 4,5
11 Мединський 0
12 Мокрій 0
13 Кучеренко 0

Відтепер ми щотижня будемо оновлювати ці дані і ви разом з нами будете слідкувати за видатками кандидатів. Хочемо також зауважити, що не претендуємо на істину в останній інстанції що до сум коштів. А раптом, рекламісти та журналісти піарять місцевих політиків надурняк?