Кадри, що їх показав у вчорашньому випуску новин місцевий телеканал, здатні були шокувати: на записі відеокамери чітко видно, як бус на досить пристойній швидкості наїжджає на чоловіка, котрий сидить на узбіччі, й підминає його під себе.

Закінчився цей  extreme чи то біля стовпа, чи біля дерева, в яке в’їхала автівка.  Бідоласі, який потрапив під її колеса (чому він сидів у таку пізню пору на узбіччі – то вже інше питання), можна сказати, пощастило: після надання допомоги, як повідомлялося, його відпустили з лікувального закладу додому. А от чому водій буса вибрав такий неординарний спосіб пересування містом у нічний час – тут виникає цілий ряд запитань. Якщо відкинути раптові проблеми зі здоров’ям на кшталт серцевого нападу чи непритомності, то залишається припустити один із таких варіантів: 1) у буса знагла відмовило кермо;  2) водій був добряче “підшафе” або “обдовбаний”; 3) заснув за кермом через втому або названі в пункті 1 причини; 4) вів з кимось важливу розмову по мобільному телефону; 5) розповідав супутникам анекдоти, або щиро реготав з їхніх жартів; 6) обіймав правою рукою “тьолку”, що сиділа поряд, а лівою демонстрував їй, як вправно водить авто. Уже згадані дерево чи стовп (вкупі з переїханим чоловіком) цю ідилію перервали.

Не знаю, яка з цих версій найближча до істини, але результат не викликає сумніву: грубе порушення правил дорожнього руху, що цілком могло закінчитися смертю або тяжким каліцтвом, як мінімум, однієї людини. Якою б не була причина в даному випадку, але факт залишається фактом: у нас продовжують, незважаючи на стоси складених протоколів, загрозу штрафів і позбавлення прав, гасати на автівках нетверезими (це якщо сказати м’яко),  “обкуреними”, значно перевищувати дозволену швидкість, залюбки ігнорувати правила обгону і виїжджати на зустрічну смугу. І нерідко – без посвідчень водія.  У нас і далі, ступивши на пішохідний перехід, зовсім не маєш гарантії, що дістанешся протилежного боку цілим і неушкодженим. А розмови водіїв під час руху по “мобільнику” настільки загальноприйняті, що уже й не сприймаються як порушення. Напрошується висновок: чинних каральних заходів явно недостатньо для того, щоб дисциплінувати “безбашенних” шоферюг.

На наших автошляхах, міських і сільських вулицях продовжується війна – із жертвами, що суттєво перевищують втрати на війні на сході країни. Статистикам останніх днів показова: один загиблий учасник ООС – і троє чи четверо цивільних внаслідок ДТП. То, може, там, на лінії розмежування таки безпечніше?

Ігор Дуда