Історія України від Трипілля до сучасності – основа творчості художника із Теребовлі Миколи Шевчука. Свою чергову виставку, присвячену саме історичній тематиці, він представив у Тернопільській міській бібліотеці №4 для дорослих.

В експозиції – понад тридцять робіт художника, які поєднують в собі традиційні українські орнаменти, фольклор та історичні сюжети. Картини для виставки «У нашім раї на землі…» автор відібрав з різних періодів творчості – з часу першої персональної виставки у 1995 році до сьогодні.

– Микола Шевчук – дуже цікавий художник, – говорить мистецтвознавець Віра Стецько. – Цікавий тим, що працює в історичній темі, адже таких митців є небагато. У його роботах ми бачимо культуру та історію України від часів древніх писанок, трипільської культури, княжої доби, козацької доби. І це все переплетено, і подано в сучасній художній пластичній манері.

Кожна представлена робота – це окрема історія. Історія створення самої картини і того, що на ній зображено. Наприклад, триптих «Родюча нива», присвячена рідному місту автора – Теребовлі. Свого часу вона експонувалася в залі по Трипіллю на виставці у Києві «Від Трипілля до сьогодення. Україна в творчості сучасних художників».

– У цій роботі я використав справжні археологічні артефакти, яким понад п’ять тисяч років – фрагменти трипільської кераміки з тогочасною орнаментикою, – розповів Микола Шевчук. – Її унікальність в тому, що трипільці, не маючи гончарного круга, робили кераміку значно якіснішу ніж у часи Київської Русі, коли вже використовували гончарний круг. Ця робота присвячена Теребовлі, вона так і називається «Городище. Теребовля. Родюча нива», тому що кожної весни чи осені під час польових робіт, з під тієї родючої ниви, з під плуга, трипільська культура сама виходить на поверхню. На триптиху зображені фігури обрядових скульптур, які використовувалися для закликання небесних сил на добрий врожай, а після жнив – як подяка за добрий врожай. Їх ліпили з глини, а всередині фігур іноді попадалися пшеничні зерна та інші. Якщо читати весь триптих, то в його образі є ще лице бика, який у трипільців був священною твариною. Для мене він важливий в творчості по Трипіллю тому, що він є символом Національного Краківського музею. Адже цей музей від нас, з Тернопілля, отримав найбагатшу в світі колекцію трипільської культури з печери Вертеба.

На відкриття виставки у бібліотеку прийшло чимало людей. З цією подією художника привітали те тільки колеги, знайомі, друзі, а й представники влади. Йшлося на зустрічі й про те, що організація виставок художників такого рівня у бібліотеці – це добре починання, яке будуть практикувати й надалі.

Ольга Трач
Фото автора