Полиці тернопільських супермаркетів переповнені бракованими дитячими іграшками та товаром із пошкодженими упаковками або узагалі порожніми, скаржаться тернополяни. У контролюючих службах додають, що не тільки цим грішать наші магазини.

– Я кожну другу машинку обмінюю, бо вона бракована, – розповідає тернополянин Дмитро Семків. – Біля стендів я ніколи не відкриваю упаковку. Мій син обирає собі машинку, і вже біля каси, у присутності продавця, її перевіряю. Зазвичай мені приносять кілька машинок, допоки дадуть справну.

Так, неодноразово на неякісний товар тернополянин натрапляв у «Сільпо», що у ТЦ «Орнава». Чоловік часто купує  іграшки для свого сина і так само часто йому доводиться звертатись до продавця задля обміну, скаржиться він. Тож досвід навчив пана Дмитра бути уважним під час купівлі дитячих іграшок.

– Був випадок, коли ми з дружиною купували ляльку на подарунок орієнтовно за двісті гривень, – пригадує співрозмовник. – Я вже не пам’ятаю точної суми. Біля каси, як завжди, я її перевірив, вона не працювала, і ми взяли іншу. А браковану ляльку працівники супермаркету поставили на прилавок…

Однак навіть не перевіривши біля каси стан іграшки, її за необхідності можна повернути. Головне, каже чоловік, зберегти чек.

Питали, чи вставляв батарейки

У подібну ситуацію із бракованим товаром потрапив і тернополянин Теодор Перістий. Чоловік придбав за 600 грн машинку на пульті для похресника. Коли вдома відкрив коробку, то побачив, що вона не вмикається.

– Я відніс її у магазин, пояснив, що вона не працює, і попросив обміняти, – розповідає Теодор. – Продавець зі мною довго сперечалась, що це не так. А коли запитала, чи я вставляв батарейки, мене взяла злість. Збоку ще один продавець кричала, що не може такого бути, щоб машинка не працювала.

Як пригадує Теодор, продавець близько десяти хвилин щось у тій машинці шукала і намагалась її увімкнути. Згодом підійшов і власник магазину. Чоловік, оглянувши товар, відразу сказав, що іграшка бракована і її потрібно поміняти.

Окрім бракованого товару на полицях, нарікають тернополяни і на пошкоджені та порожні упаковки. Утім, припускають вони, до цього докладають руку покупці.

– Швидше за все, упаковки пошкоджуються при транспортуванні, – вважає тернополянка Мирослава Ванжула. – Однак трохи винуваті і покупці. Сама неодноразово бачила, як діти розривають упаковки і дістають звідти іграшки, бавляться, а потім ставлять на місце. Працівники магазину не стежать за цим. А потім інші покупці  цей товар беруть.

Коробка є – іграшки немає

Аби довести, що нарікання на пошкоджений чи неякісний товар та розірвані упаковки — не голослівні, тернополяни запросили нас разом навідатись у вищезгадуване «Сільпо». Відділом дитячих іграшок ми пройшлись разом із дружиною пана Дмитра, Наталією Семків. Шукати бракований товар довго не довелось. На одній з полиць лежали відкриті коробки з іграшковими пістолетами.

Із п’яти коробок хтось зірвав плівку. Вартість цих іграшок – 101,79 грн. Поруч лежали дешевші пістолети у пошкоджених упаковках. А в одній із них взагалі не було іграшки. Подібна ситуація – і зі стендами, де лежать дитячі машинки. Коробок, які відкривали, було чимало. За півгодини ми знайшли ще близько п’ятдесяти таких. А також коробку з пазлами: – пакет усередині виявився також надірваним.

Будуть стежити за товаром

Після «екскурсії» наш кореспондент звернувся до адміністратора магазину. Той, оглянувши наші знахідки, дуже здивувався. Деякі розірвані упаковки він зібрав. Ще більше здивувала чоловіка порожня коробка з-під іграшки, на яку ми вказали.

– Ну, буває таке, що покупці відкривають коробки біля стендів, хоча вони не мають на це права, – пояснював адміністратор. – Працівники мають стежити за цим. А де іграшка… це, напевно, до охоронців запитання…

Із коробками чоловік підійшов до працівниць супермаркету та охоронця.

– Ось із цим треба розібратись і перевірити товар на полицях, – звернувся він до дівчат. – А за такими речами потрібно стежити, – показав охоронцеві порожню коробку.

Пояснити, чому на полиці повертають бракований товар і чому так багато пошкоджених упаковок, адміністратор не зміг.

У прес-службі мережі супермаркетів “Сільпо” повідомляють, що покупці мають право перевірити товар перед купівлею, не пошкоджуючи його чи упаковку. Можливо, коли покупці беруть іграшку до рук, пакування дещо деформується, пояснили нам. Цим і пояснюється неналежний вигляд упаковок.

– У будь-якому разі, у “Сільпо” діє спрощена процедура повернення товарів, – розповідає представник прес-служби Оксана Соржуленко. – Якщо ви не можете зазирнути під пакування товару до купівлі, а потім виявили якісь недоліки – ви можете прийти в “Сільпо” і обміняти товар на аналогічний або повернути кошти.

У прес-службі зазначили, що простежать за полицями з іграшками в супермаркеті “Сільпо”, що в ТЦ “Орнава”.

Джерело: “20 хвилин