Заслужений художник України, тернопільський графік Євген Удін частий гість в школі №4. Тут його знають, люблять і шанують. Усе – завдяки викладачу образотворчого мистецтва Галині Кізіловій. Нагадаємо, що саме вона у 2015 році стала переможницею Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року». У своїй викладацькій практиці Галина Олександрівна не тільки подає матеріал передбачений шкільною програмою, а й різними методами заохочує учнів до власної творчості. Один із них – це майстер-класи для учнів від місцевих митців. А майстер-класи відомого графіка стали в цій школі вже доброю традицією. Чергова практична зустріч з Євгеном Удіним та учнями старших класів відбулася 10 травня.

Євген УдінЦього разу Галина Кізілова темою уроку обрала нові тенденції у графіці. Йдеться про те, що раніше називали несвідомими малюнками, які чи не кожен з нас час від часу малював у шкільних зошитах. Сьогодні вони стали прототипами дудлінгу і зентанглу. Вона розповіла, що це таке, показала приклади робіт та короткий відеоролик створення малюнку-дудлінгу. Пояснила дітям, що такі малюнки з успіхом використовуються  в популярних нині розмальовках для дорослих, вони можуть стати ілюстрацією до тексту, їх можна зустріти в дизайні інтер’єру та одягу.

– При такому малюванні працює і підсвідомість, і свідомість, – додав Євген Удін. – Створення різноманітних узорів розвиває ваше мислення, художнє сприйняття. Та найголовніше для цього напрямку – малювати вільно, легкою рукою, і отримувати від цього задоволення.

Після цього Євген Удін розповів учням про книжкову ілюстрацію і показав для прикладу оформлену ним казку тернопільського письменника Богдана Мельничука «Козацькі вітрила». А практичним завданням і для дітей, і для відомого графіка стало створення музичної фантазії. Із декількох музичних композицій всі разом вибрали ту, яка найбільше сподобалася і почали малювати під музику. Хтось обрав для себе техніку, з якою ознайомилися на уроці, а хтось малював у тому стилі, який вдається йому найкраще. Також діти з цікавістю спостерігали за роботою Євгена Удіна і слухали його практичні поради. Та найцікавіше було в кінці уроку. Графік оцінив їхні малюнки, які були створенні, як під час майстер-класу, так і раніше. За цікавим спілкуванням та творчою роботою два уроки збігли непомітно. А школярі не тільки не поспішали розбігатися, а й цікавилися у педагога та художника коли відбудеться наступний майстер-клас.

Ольга Трач

Фото автора