Підприємства, які у Тернополі надають послуги із вивезення сміття, вимагають переглянути їхні діючі тарифи. Розцінки, які зараз діють у місті на вивезення сміття для них уже збиткові, якщо їх не піднімати, то місто може опинитися у сміттєвому колапсі.

Зокрема про це говорять представники одного із найбільших підприємств, які працюють у цій сфері – ДП «Фірма Альфатер Тернопіль». Вони обслуговують майже 70% населення міста. Необхідність підвищення тарифів на свої послуги пояснюють здорожчанням паливно-мастильних матеріалів, запчастин, контейнерів для сміття, підвищенням зарплати та іншими чинниками.

– Востаннє тарифи на вивезення побутових відходів переглядалися у 2011 році, – зазначає Василь Орденас, директор ДП «Фірма Альфатер Тернопіль». – Тоді пальне вартувало до 9 гривень. Зараз ми усі бачимо, що ціна пального зросла вже вдвічі, а тариф залишився таким, яким затвердили його у 2011 році. Для того, аби звільнити Тернопіль від сміття, на зміну щоденно виїжджає шість сміттєвозів. Для їх заправки потрібно 100-120 літрів пального щодня на кожну машину. В грошовому еквіваленті – це немала сума, а в умовах тотального зростання вартості пального, вона з кожним днем збільшується.

З кожним днем, за словами Василя Орденаса, зростає також вартість мастил, запчастини до спецтехніки, амортизація автомобілів. Необхідно ще врахувати видатки на спецодяг для працівників, заробітну плату, податки, страхування тощо. Суттєво зросла ціна пластмасових та оцинкованих євроконтейнерів для збору твердих побутових відходів, якими місто оснастили самі перевізники. На жаль, самі ж тернополяни нищать і крадуть ємності для сміття.

– Протягом останніх трьох років не менше п’ятидесятків контейнерів просто спалили, а кількість вкрадених – навіть не беруся озвучувати, – каже Василь Орденас. – Часто люди, які роблять вдома ремонт, знаючи, що будівельне сміття у контейнер кидати не можна, йдуть на хитрощі. Вони очікують, коли працівники очистять контейнер, а щоб сусіди не помітили – кидають мішки із будівельними відходами безпосередньо в сміттєву шахту. Таким чином мішки вибивають дно у контейнерах так, що ті вже не підлягають ремонту. А вартість одного пластмасового контейнера сьогодні становить приблизно п’ять тисяч гривень, а оцинкованого – біля шести тисяч.

Ще одна суттєва проблема підприємства – заборгованість населення за надані послуги. Станом на перше січня 2015 року вона становила 878 тисяч, а на перше лютого – один мільйон 210 тисяч. І це тільки по «Альтфатру». Крім них у Тернополі працює ще два перевізники, то ж загальний борг ще більший.

– Сьогодні ми практично не можемо надавати послугу, – каже директор ДП «Фірма Альфатер Тернопіль». – Поки ситуація була ще не настільки катастрофічною – ми трималися. А зараз у нас почалася криза, підприємство може просто зупинитися. Страйкувати нам заборонено законом, тому ми цього не робимо. У Тернополі є цілі під’їзди, мешканці яких не оплачують за вивезення сміття. А припинити надавати послуги через те, що хтось з жителів дому її не оплачує, ми не можемо. Тому доводиться працювати в збиток, а злісних неплатників, згідно до чинного законодавства, притягувати до суду. Але, якщо ситуація з оплатою не зміниться, то підприємство збанкрутує, і не зможе надавати населенню послугу з вивезення сміття. Ми розуміємо, наскільки скрутно зараз тернополянам, однак просимо розуміння та підтримки.

Підприємства-перевізники вже передали розрахунки, якими вони обґрунтовують підняття тарифу на вивезення сміття, тарифно-кваліфікаційній комісії. Якщо комісія з цього питання прйиме позитивне рішення, то новий погоджений тариф передадуть на розгляд виконавчого комітету Тернопільської міської ради. Тоді члени виконкому вже вирішуватмуть коли підвищений тариф вступить в дію.

Ольга Трач

Фото автора