Кабінет Міністрів України вніс зміни у власну постанову від 12 березня 2005 р. № 179 «Про упорядкування структури апарату центральних органів виконавчої влади, їх територіальних підрозділів та місцевих державних адміністрацій», якою затвердив нову структуру обласних і районних адміністрацій. Прийняття постанови відкрило шлях до масової реорганізації, а, отже, прекрасну можливість для влади “викинути” з посад неугодних та рекрутувати нових членів партії влади.

Нова структура має стати максимально наближеною до структури Уряду. Відповідно до цієї постанови усі головні управління ОДА мали б бути ліквідовані. Отже, замість головних управлінь повинні бути утворені департаменти, чисельність працівників у яких не може бути меншою 22 осіб. У цьому випадку до складу департаменту повинно входити не менше чотирьох відділів. Відділ у складі департаменту (управління) – структурний підрозділ, що утворюється для виконання завдань за одним напрямом (функцією) діяльності органу виконавчої влади, з чисельністю не менш як 5 працівників. Відділ очолює начальник, який може мати не більш як одного заступника (як самостійного, так і у складі управління чи департаменту). Така посада може вводитись у разі, коли чисельність працівників у відділі не менш як 7 одиниць.

У разі, коли чисельність працівників департаменту перевищує 40 штатних одиниць, до його складу можуть входити управління (не менше двох). Департамент очолює директор. Директор департаменту, чисельність працівників якого не перевищує 40 одиниць, може мати не більше двох заступників, у тому числі одного заступника, який не очолює відділ. У разі коли чисельність працівників департаменту становить понад 40 одиниць, директор департаменту може мати не більше трьох заступників, у тому числі одного заступника, який не очолює відділ (управління). Сьогодні у Тернопільській облдержадміністрації існує щонайменше 7 головних управлінь, начальники яких подекуди мають по три-чотири заступники.

Відповідно до зміненої постанови КМУ до складу управління повинно входити не менш як два відділи. Самостійний відділ утворюється з чисельністю не менш як 6 працівників. Управління (самостійний відділ) очолює начальник. Начальник управління, чисельність працівників якого не перевищує 16 одиниць, може мати одного заступника – начальника відділу. У разі коли чисельність працівників управління становить понад 16 одиниць, начальник управління може мати не більше двох заступників, у тому числі одного заступника, який не очолює відділ. Управління може бути самостійним або входити до складу департаменту.

Відповідно до рекомендаційного переліку структурних підрозділів обласних держадміністрацій, який пропонує КМУ, можуть бути утворені такі структурні підрозділи:
– агропромислового розвитку;
– економічного розвитку, торгівлі і промисловості;
– житлово-комунального господарства;
– з питань цивільного захисту;
– інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю;
– інфраструктури та туризму;
– культури, національностей та релігій;
– містобудування та архітектури;
– освіти, науки, молоді та спорту;
– охорони здоров’я;
– праці, соціального захисту населення та з питань дітей;
– фінансів;
– Державний архів області.

Судячи з переліку, найбільші зміни очікують гуманітарні управління Тернопільської обласної адміністрації. Зокрема, об’єднають

1. освіту і науку(керівник – І.Запорожан) з молоддю (Н.Найчук) та спортом (“ударівець” І. Побер).

2. управління соцзахисту (Б.Олексишин) зі службою в справах дітей (Р.Герасимів)

3. управління культури(Г.Шергей) з відділами у справах національностей і релігій.

4. управління інфраструктури(вакансія) і туризму(Л.Серетна).

Крім того, після відокремлення відділів у справах національностей і релігій управління внутрішньої політики перетвориться у структурний підрозділ з інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю. Очевидно, що також управління зовнішних зносин буде приєднане до департаменту економіки і торгівлі.
Необхідно зазначити, що види структурних підрозділів (департамент, управління, відділ, сектор) та їх статус визначається головою обласної державної адміністрації залежно від ступеня складності завдань та відповідно до згаданої Постанови Кабінету Міністрів України. Тому кожен голова ОДА зможе на власний розсуд “малювати” структуру очолюваної ним адміністрації. Хоча такі пертурбації здебільшого призводять до скорочення не зовсім угодних працівників та масштабними кадровими переміщеннями спеціалістів і головними болями кадровиків та їх начальників.
За два роки президентства В.Януковича ця зміна структури виконавчих органів влади в Україні стане чи не наймасштабнішою. Цілком можливо, що це буде першим етапом анонсованої колись реформи влади. В результаті цих змін може реально зменшитись кількість керівних посад, а самі структурні підрозділи будуть укрупнені. Й крім цього влада має змогу “протестувати” кожного чиновника на лояльність та вірність «системі». Напередодні парламентських виборів для існуючої більшості це не буде зайвим.