У Тернополі знову спробують навести лад на парковках. Одну з неофіційних легалізують, на інших змінять схеми розташування транспортних засобів. Такими є перші напрацювання спеціальної комісії міськради, яка перевіряє роботу парковок.

Надал, паркомат, парковкаКонкурс проводили без схем

У Тернополі знову безлад з паркуванням автомобілів. Не задоволені ні водії, ні паркувальники. Перші нарікають, що з них незаконно збирають гроші і їм бракує місця, інші – що водії не платять за паркування і залишають автомобілі у невстановлених місцях.

Нагадаємо, що восени 2014 року дев’ять майданчиків для паркування міська рада передала в обслуговування приватному підприємцю Миколі Мисенку. Мова йде про парковки на вул. Живова, Патріарха Мстислава, 15 Квітня, Микулинецька, Коперника,  Будного, Шептицького, майдани Волі і Мистецтв. Крім того, офіційною є парковка на Привокзальному майдані. Залишаючи автомобілі виключно на цих місцях, тернополяни повинні платити за паркування. Втім одне за одним з’являються звернення та повідомлення про те, що гроші у водії вимагають і в інших місцях. Скажімо, на вул. Живова – від перехрестя з вулицею Шептицього вздовж «Збруча», на вул. Шептицького, поза межами майданчиків, та Оболоня тощо. Відтак спеціальна комісія вирішила чітко визначити і довести до відома тернополян, за паркування у яких місцях вони зобов’язані платити гроші.

Та при розгляді цього питання думки членів комісії розійшлися. Депутат міської ради Петро Гринчишинпереконаний, що місць на парковках більше, ніж передбачено угодою. Мовляв, на майдані Волі фактично 60 місць для паркування, а в умовах договору зазначено лише 48. З’ясувати, так чи ні, було б дуже просто, якби міська рада надала проект організації майданчиків. Однак склалася парадоксальна ситуація: на конкурс їх виставляли, не маючи цих документів. В умовах зазначалися лише площа території та кількість паркувальних місць.

– Виходить дивна ситуація. Яким чином у міській раді визначали площу ділянки під паркування, якщо попередньо не було розроблено схеми організації парковки? – каже Петро Гринчишин.

Начальник управління транспорту Ігор Мединський пояснив, що розрахунки проводились відповідно до містобудівних умов. На час виготовлення документації на майдані Волі можна було розмістити лише 48 автомобілів. Зараз оператор має право виготовити власну схему організації майданчика, тому кількість місць могла змінитися.

З’ясувалося, що, за умовами конкурсу, схему майданчика має розробити переможець. Власне Микола Мисенко, як він повідомив, зараз цим і займається. На основі старих схем з урахуванням внесених змін він розробив нову документацію, яка перебуває на розгляді в управлінні ДАІ. Ось що каже сам підприємець:

– Мені у користування надали ділянку, а не певну кількість місць. За межі визначеної території я не виходжу. Більше того, мені відома проблема зі збором коштів за паркування у невстановлених місцях. Це, в першу чергу, шкодить моїй репутації, тому я особисто звертався у міліцію з проханням розібратися у цій ситуації, – каже Миколи Мисенко. – Мова йде про паркування на вул. Живова за межами парковки. Там чоловіки у жовтих жилетках беруть з водіїв гроші. Коли ними зацікавилась міліція, вони пояснили, що кошти збирають не за паркування, а за те, що надають водіям допомогу в паркуванні та виїзді автомобіля. На цих людей складено протоколи. Більше того, я особисто неодноразово зустрічав таких людей. Вони відкрито кажуть, що вийшли на дороги, щоб заробити трохи грошей. А що водії платять їм – це проблема самих водіїв.

Підприємець звертає увагу, що паркувальники, які обслуговують передані йому майданчики, мають спеціальну форму та бейджики з необхідною інформацією. Крім того, на кожній парковці встановлено інформативні таблиці з інформацією про організатора паркування та особистим номером підприємця.

Натомість Микола Мисенко нарікає на водіїв, які не сплачують за паркування. Таких, за словами чоловіка, немало, а механізму боротьби з такими порушниками немає.

– Багато людей просто не вважають за потрібне платити за паркування. І це не тому, що у них немає грошей, а просто вони так вирішили. Що в такому випадку робити паркувальнику? Звертатися до суду через 4 грн.? Ясна річ, воно того не варте, а як навчити водіїв цивілізовано підходити до цього питання? – бідкається пан Мисенко.

На Шептицького паркуватимуться по-новому

За словами членів комісії, найбільш проблемною ділянкою у плані проїзду та паркування є вул. Живова. Як з’ясувалося, автомобілі, які паркуються тут перпендикулярно до тротуару, роблять це неправильно. Попри те, що таку картину тернополяни спостерігають не один рік, відповідно до схеми розташування автомобілів на парковці, транспортні засоби мають стояти паралельно до тротуару. У свій час, коли в район ринку приїжджало багато автомобілів, водії економили площу для паркування і залишали їх саме так, як ми бачимо нині. У результаті зменшилась проїжджа частина, постійно виникають затори та аварійні ситуації. Вирішити цю проблему депутати і чиновники ТМР планують уже цієї весни.

Для цього в першу чергу потрібно нанести дорожню розмітку. Поки погодні умови не дозволяли цього зробити.

– Як тільки цьому сприятиме погода, ми готові нанести блакитну розмітку, яка встановлює межі паркування. Відповідно до вимог, середньодобова температура має становити не менше 20 градусів. Важливо виконати цю роботу згідно з нормою. Адже нанесення розмітки для одного місця становить 160 грн., а це великі кошти. Виконавши роботу неякісно, фарба швидко зітреться і роботу треба буде виконувати повторно, – каже Миколи Мисенко.

Аби водії за звичкою не залишали автомобілі, як раніше, на вул. Живова встановлять патруль ДАІ.

Ще одна парадоксальна ситуація склалася на вул. Шептицького. Там на одну ділянку міська рада дала одразу два дозволи: один – на організацію паркування, інший – на торгівлю. Щоправда, останній тимчасовий. У результаті підприємці здійснюють торгівлю з транспортних засобів прямо на місцях для паркування. Причому сплачують відділу технагляду гроші за торгівлю, а оператору – за паркування.

А ось майданчик на вул. Оболоня планують узаконити. Про це повідомив начальник управління транспорту міськради Ігор Мединський. Зазначимо, що це одна з найскандальніших ділянок. Річ у тім, що у переліку офіційних майданчиків цього об’єкта немає, однак періодично там з’являються люди у жилетках і вимагають оплату за паркування. Така практика була поширена за попереднього оператора. Хто її продовжує сьогодні, не відомо. Та й, швидше за все, розбиратися у цьому вже ніхто не буде, тому що найближчим часом ділянку на вул. Оболоня планують включити в офіційний перелік платних майданчиків.

Не оминула увагою комісія і давнє питання – спосіб оплати за паркування. Передбачені в умовах договору паркомати не виправдали себе, тому в місті відмовилися від їх використання. Наразі паркувальники використовують переносні термінали. При оплаті вони видають клієнту чек. Члени комісії мають зауваження до такого способу розрахунку, бо, мовляв, це не є фіскальним чеком на зразок того, що видають у магазинах, а випискою з банківської картки.

– Цей чек не відповідає постанові Кабміну «Про умови паркування», якою передбачено видачу фіскального чека або паркувального талона, – стверджує пан Гринчишин. – Він не є платіжним документом для того, щоб вимагати претензії щодо якості послуг.

Утім варіантів єдиноправильного способу розрахунку комісія наразі теж не має. Одні пропонують внести зміни до умов договору, інші – залишити все, як є, а треті – перейти на касові апарати.

Натомість підприємець підкреслює, що методику розрахунку погоджував з податковими органами і не розуміє, чим такий механізм не влаштовує членів комісії.

– Я стараюся робити все правильно, але мої намагання не знаходять підтримки. Я поповнюю бюджет, сплачую інші платежі, привів у належний вигляд паркувальників, розмістив інформаційні таблички, зараз починаю ремонтувати покриття та робити розмітку. Якщо влада вважає, що цього недостатньо, то я готовий розірвати договір, – заявив Микола Мисенко.

Управління транспорту говорить, що підстав для цього немає, а розірвання договору або проведення повторного конкурсу призведуть до того, що місто недоотримає у бюджет серйозну суму. Найближчим часом комісія проведе виїзне засідання, під час якого огляне майданчики та  визначить фактичну кількість місць для паркування.

Зоряна Гарасимів, “Номер один