Наскільки якісно у Тернополі надають муніципальні послуги досліджували кілька громадських організацій міста. Обрали тільки дві позиції – водопостачання і водовідведення та міський транспорт. Такий громадський моніторинг провели для того, щоб покращити якість життя у Тернополі. У ході дослідження виявили як позитивні, так і негативні моменти.

Після промивання мереж вода з крана, зазвичай, тече брудна– По пасажирському транспорту ми вивчали дотримання графіку руху на лінії і стан зупинок на чотирьох маршрутах, – розповів Ігор Ковалик, виконавчий директор Тернопільської обласної громадської організації «Гуртом!». – Так, волонтери працювали на маршрутах, які з’єднують найбільші мікрорайони міста – автобуси №1, №14, №17 і тролейбус №2. Опрацювавши отримані дані, з’ясували, що водії дотримуються розкладу. Є, звичайно, незначні запізнення, але в цілому розкладу дотримуються. Є окремі зауваження щодо культури поведінки водіїв та технічного і санітарного стану транспорту. Наприклад, дехто із водіїв розмовляє по телефону та курить під час руху, відкриває двері, коли автобус ще не зупинився, не під’їжджає до бордюру, не видає квитки, сперечається з колегами або пільговиками, довго стоїть на зупинці, не оголошує зупинки. Щодо стану автомобілів, то у деяких з них дуже скриплять гальма, не працюють кнопки для відкриття задніх дверей, порвана обшивка крісел, брудні вікна і підлога, на кріслах немає ручок, що порушує «пасивну» безпеку пасажирів. Щодо стану зупинок, то навіси і лавки є на 151 зупинці, тільки лавки є на 13, тільки навіси – на 6, а на 49 зупинках немає ні лавок, ні навісів. Загалом у місті є 219 зупинок.

У сфері водопостачання та водовідведення досліджували ремонт мереж. І тут також є проблемні моменти. Зокрема, водоканал відповідає тільки за водопостачання до будинку, а в самому будинку за це відповідає ЖЕК або ОСББ. Фактично, за словами Ігоря Ковалика, за 23 роки у нас капітальні ремонти системи водопостачання і водовідведення, не робили. Через це у «хрущовках» труби просто «сипляться». А забезпечити капітальний ремонт цієї системи власними ресурсами ЖЕКи не можуть. І, наразі, це дуже серйозна проблема. Ситуація із позабудинковими мережами, за які відповідає водоканал, краща. За останні роки кількість аварій на одному кілометрі мережі, як водопостачання, так і водовідведення, зменшились. Не зважаючи на проблеми із фінансуванням, КП «Тернопільводоканал» проводить і планові, і поточні ремонти мережі.

Подібне дослідження зробили для того, щоб відпрацювати методологію громадського моніторингу муніципальних послуг. Тепер її можна застосовувати для будь-якої послуги, яка надається органами місцевого самоврядування. Результати дослідження, висновки та рекомендації як покращити надання послуг, громадські організації передали у Тернопільську міську раду.

Ольга Трач
Фото автора